فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان:

بسیج یک ظرفیت بزرگ برای جامعه است

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با بیان اینکه حماسه‌های تاریخ عاشورا باعث شروع و رشد انقلابی در کشور می‌شود، گفت: اگر استمرار انقلاب اسلامی را می‌خواهیم باید فرزندان خود را به این سو هدایت کنیم.
کد خبر: ۹۰۵۸۱۱۷
|
۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۲

به گزارش سازمان بسیج فرهنگیان سپاه انصارالحسین(ع)، مسئول سازمان بسیج فرهنگیان استان همدان سرهنگ دوم محمدملایی گفت: همایش تحکیم و رشد مدیران مدارس ناحیه دو باحضور سردارفرماندهی محترم مظاهرمجیدی و در سالن ریحانة النبی ناحیه دو استان به تعداد200نفر برگزارشد.

سردار مظاهر مجیدی در همایش تحکیم و رشد مدیران مدارس ناحیه دو همدان ضمن تسلیت به مناسبت ایام سوگواری اباعبدالله حسین(ع) با اشاره به فرمایشات امام(ره) مبنی بر اینکه «ما هرچه داریم از محرم و صفر است و این محرم وصفر است که اسلام را زنده نگه داشته است» اظهار داشت: امیدواریم خداوند این توفیق را بدهد که در مسیری که عاشورای حسینی و دفاع مقدس برای ما ترسیم کرده قرار بگیریم. وی با بیان اینکه ما می‌توانیم از شرایط عاشورای حسینی استفاده لازم را ببریم، افزود: قبل از انقلاب اسلامی وقتی که در خصوص شهدای کربلا صحبت می‌شد شاید خیلی از آنها برای ما مشخص نبوده، اما وقتی که دفاع مقدس اتفاق افتاد، دیدیم که نسل‌ها چطور در کنار هم قرار می‌گیرند.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان گفت: آن جاهایی که جنگ خیابانی اتفاق افتاد وآن جاهایی که موشک باران شد، فرزندان کوچک سن به شهادت رسیدند ودر دفاع مقدس حضور پیرمردها و به شهادت رسیدن و انجام وظیفه آنها را دیدیم؛ بنابراین شباهت‌هایی بین انقلاب اسلامی و قیام نظام جمهوری با قیام ابا عبدالله الحسین(ع) است که ما باید بتوانیم برای نسل‌های جدید این تاریخ را عنوان کنیم که چگونه می‌شود در کنار هم بود و از نسل‌ها استفاده لازم و کافی را برد.

وی ادامه داد: به یقین می‌توان از عاشورا و عبرت‌های آن درس گرفت و برای فرزندان خود بازگو کنیم و آن را به نسل امروز منتقل کنیم؛ درس‌هایی از قبیل ایثار، از جان گذشتن و... که در آن نیم روز عاشورای حسینی موج می‌زند. سردار مجیدی با بیان اینکه همانطور که از وفای حضرت ابوالفضل(ع) صحبت می‌کنیم، از وفای مردم امروزمان به نظام جمهوری اسلامی صحبت می‌کنیم، تصریح کرد: اگر از ایثار حضرت ابوالفضل (ع) وحضرت علی اصغر(ع) صحبت کنیم امروز همان جوان‌ها هستند که این مسیر را طی می‌کنند. * باید با تولید محتوا و خوراک فکری تهدید فضای مجازی را به فرصت تبدیل کنیم وی یادآور شد: باید درس‌های عاشورای حسینی را برای امروز خود بازخوانی کنیم چه درس های مثبت و چه درس‌هایی که به ما تذکر می‌دهند چراکه اگر ما غفلت کنیم به آنچه که می‌خواهیم، نمی‌رسیم.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با بیان اینکه حماسه‌های تاریخ عاشورا باعث شروع و رشد انقلابی در کشور می‌شود، گفت: اگر استمرار انقلاب اسلامی را می‌خواهیم باید فرزندان خود را به این سو هدایت کنیم. وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری عنوان کرد: بحث فضای مجازی به عنوان یک آسیب جدی در جهان ایجاد شده به خصوص در کشور ما که متاسفانه از جنبه‌های منفی آن بیشتر استفاده می‌کنند و اگر بتوانیم محتوا و خوراک فکری به فرزندان بدهیم که از آن استفاده بهتری ببرند، این تهدید را به فرصت تبدیل می‌کنیم.

سردار مجیدی گفت: یکی از مشکلات فرزندان ما این است که در برابر تهاجم دشمن در فضای مجازی قرار دارند که باید ظرفیت‌های لازم و ویژه‌ای در این خصوص تدبیر و اجرایی شود. وی با بیان اینکه مراقبت از فرزندان این مملکت امر بسیار مهمی است، افزود: با کمک سپاه، بسیج و آموزش و پرورش اگر بتوانیم در کنار هم قرار بگیریم و در بحث تربیتی انسان‌ها کار کنیم به رسالت بزرگ دست پیدا خواهیم کرد.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان تصریح کرد: بسیج به عنوان یک ظرفیت بزرگ برای جامعه است و هرکس و هر دستگاه اجرایی بتواند از ظرفیت بسیج خوب استفاده کند به یقین در فرایند کار آنها موفقیت بیشتری حاصل خواهد شد.

وی با بیان اینکه از ظرفیت آموزش و پرورش برای مسائل تربیتی دانش‌آموزان باید نهایت استفاده شود، یادآور شد: در راستای تربیت جوانان چهار صفت جوان، مومن، انقلابی و پای کار بودن را باید مورد توجه قرار داد.

  • اجرای طرح شهید «بهنام محمدی» در تربیت نسل امروز نقش بسزایی دارد سردار مجیدی با اشاره به طرح شهید «بهنام محمدی» گفت: تفاهم نامه‌ای بین آموزش و پرورش و سپاه برای پیشبرد اهداف تربیتی دانش‌آموزان در مدرسه، مسجد و منزل تنظیم شده است.
  • وی افزود: اجرای طرح شهید «بهنام محمدی» در اوقات فراغت دانش‌آموزان بسیار مؤثر و در تربیت نسل امروز نقش بسزایی دارد. فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان عنوان کرد: مسائل تربیتی انسان یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین مباحث نظام جمهوری اسلامی است که به تنهایی پیش نمی‌رود و باید مشترک بین آموزش و پرورش و سپاه انجام شود. وی ابراز داشت: امروز دشمن تمام توان خود را گذاشته به نوعی که وانمود کند که مردم با وجود تحریم، فشار اقتصادی و... از نظام جمهوری جدا شده است. سردار مجیدی با بیان اینکه آمریکا تمام توان خود را در فضای مجازی گذاشته که برای مردم نظام جمهوری را ناکارآمد تلقی کند، تصریح کرد: امروز به لطف خداوند یک شکاف بین استکبار ایجاد شده و آن فرهنگ‌سازی و ارتباط آموزش و پرورش با خانواده و دانش‌آموزان است.
  • وی عنوان کرد: دشمنان استکبار نتوانستند این انقلاب را تحمل کنند و از روز اول تحریم‌ها را شروع کردند تا اینکه بتوانند این قدرت را مهار کنند. فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با بیان اینکه دشمن غافل از سه رکن پیروزی انقلاب اسلامی ایران بود، گفت: رکن اول دین و اسلام، رکن دوم رهبری انقلاب و رکن سوم مردم بودند که وقتی در کنار همدیگر قرار می‌گرفت یک ظرفیت عظیم شکل می‌گرفت.
ارسال نظرات