مدیر کل فرهنگ و ارشار اسلامی استان سیستان و بلوچستان گفت: شب های شعر عاشورایی در ۱۹ شهرستان استان سیستان و بلوچستان اجرا می شود.
کد خبر: ۹۰۵۸۰۸۸
|
۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۶

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، حسین مسگرانی، مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان در نشست خبری اعلام برنامه های محرم، صفر و هفته دفاع مقدس با اصحاب رسانه که در سالن جلسات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد، با اشاره به این مطلب که دهه اول محرم به عنوان هفته امر به معروف و نهی از منکر نامگذاری شده است گفت :  امام حسین(ع) بزرگترین آمر به معروفی بود که جامعه زمان خود را در راستای فرهنگ سازی این دو امر مهم و الهی سوق دادند و قیام عاشورا و نهضت سرخ حسینی هدف آن حضرت از بر پا داشن معروفات و نهی از منکرات بود.

وی افزود: رسانه ها نقش بسزایی در معرفی چهره استان و نمایاندن استعدادهای مردم استان را بر عهده دارند و می توانند بیش از سایر اقشار در راستای احیای امر به معروف گام بردارند.

مسگرانی بیان کرد: دومین کار گروه استانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور تقویت و توسعه فعالیت‌های فرهنگی هنری سیستان و بلوچستان با حضور تمامی معاونان وزیر برگزار شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه پیگیری نتایج و مصوبات سفر وزیر از سوی خبرنگاران و رسانه‌های ارتباط جمعی سیستان و بلوچستان نقش مهمی در تصویب این کار گروه داشت، ادامه داد: مقدمات شکل گیری این کار گروه فراهم شده است و هر ماه با شرکت در نشست‌های آن سعی خواهیم کرد دستاورد‌های فرهنگی و هنری خوبی در عرصه ملی و بین المللی برای این استان رقم خورد.
مسگرانی خاطر نشان کرد: اهمیت تصویب این کار گروه جلب توجه همه معاونان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به سیستان و بلوچستان است.
 
این مسئول اظهار داشت: برای دومین سال سوگواره منطقه‌ای تعزیه با محوریت سیستان در این استان برگزار می‌شود که هفت اثر از سیستان و بلوچستان و ۲ اثر از استان‌های کرمان و خراسان جنوبی به این سوگواره رسیده است.

وی ادامه داد: از امروز اجرای عمومی این آثار در شهر‌های شمال سیستان و بلوچستان آغاز می‌شود و مردم پس از تماشا آن‌ها را مورد ارزیابی قرار می‌دهند.

مسگرانی افزود: دومین سوگواره اربعین نیز امسال در سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود که فراخوان آن برای شرکت علاقه‌مندان در بخش‌های نمایش، عکس، هنر‌های تجسمی و خوشنویسی آماده شده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان از اجرای نمایش‌های خیابانی با موضوعات عاشورایی در زاهدان خبر داد و گفت: هم اینک سه نمایش با محتوای عاشورایی آماده شده است که بعد از عاشورا در خیابان‌های شهر اجرا می‌شود.

وی اظهار داشت: برگزاری شب شعر و خاطره ویژه دفاع مقدس، نشست کارگاه ادبیات دفاع مقدس با حضور استادان ادبیات داستانی با مشارکت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سیستان و بلوچستان از جمله ویژه برنامه‌های هفته دفاع مقدس در استان است.

ارسال نظرات