سید مرتضی علوی
کارشناس مسائل دینی و مذهبی:
حجت الاسلام والمسلمین احمد پور، آرامش خانواده ها را عامل مهمی در شکوفاشدن صفات و استعدادهای درونی افراد و موفقیت جامعه عنوان کرد.
کد خبر: ۹۰۵۸۰۴۰
|
۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۱

به گزارش خبر گزاری بسیج از استان چهار محال و بختیاری؛ کارشناس مسائل دینی و مذهبی در جمع مسئولین ادارات و جمعی ازکارکنان ناحیه مقاومت بسیج شهرستان سامان گفت : یکی از افتخارات بزرگ آئین مقدس اسلام، توجه خاص و تأکید فراوان در مورد نظام خانواده است.

حجت الاسلام والمسلمین احمدپور، افزود: اهمیت ازدواج و تشکیل خانواده و برقراری روابط سالم میان زن و مردو والدین و اولاد، امروز بر کسی پوشیده نیست. جامعه یک مجموعه ای است متشکل از افراد که طبق قوانین خاصی با هم زندگی می کنند، اگر افراد آن جامعه، دارای استعدادهای خوب و سپس اخلاق و روحیات عالی باشند، آن جامعه نیز موفق خواهد بود.

وی، ادامه داد: خانواده پایه اساسی در هر جامعه ای محسوب می شود، بطوری که اگر افراد خانواده بتوانند با روابطی شایسته و مناسب، روح و جسم یکدیگر را آرامش بخشند و زمینه شکوفا شدن صفات و استعدادهای درونی را آماده کنند، جامعه ای موفق بوجود خواهد آمد.

این کارشناس مسایل دینی تصریح کرد: اگر زن و شوهر، با تفاهم کامل و دوستی و صمیمیت، محیطی با صفا در خانه ایجاد کنند، آنها نه تنها با این کار فرزندانی شایسته و با ادب پرورش می دهند، بلکه خودشان نیز از این محیط سالم نیرو می گیرند و زندگی آنها همواره پر فروغ و با نشاط خواهد بود.

وی گفت:  با این شرایط، مرد و زن، همواره از دیدن یکدیگر لذت می برند، و در کارهای مربوط به خود نشاط و آمادگی بیشتر برای حل مشکلات و یا استقامت در مقابل آنها خواهند داشت، چرا که فضای محبت و امید، همواره نشاط آفرین و پویا خواهد بود و محیط سالم خانواده، فضای بسیار مناسبی است برای شکوفا شدن استعدادهای فکری و روحی و جسمی فرزندان  تا بتوانند به سعادت خود و اجتماع کمک کنند.

 

ارسال نظرات