مسافرت دوچرخه سواران با مترو

خبرگزاری بسیج: برای نخستین بار در کشور، طرح ترکیبی مترو و دوچرخه با هدف جابجایی دوچرخه سواران با مترو به نقاط مختلف شهر، از ایستگاه متروی شهرری به اجرا در آمد.
کد خبر: ۹۰۵۷۹۵۸
|
۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۶

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛

حدود 250 نفر از دوچرخه سواران دوستدار محیط زیست با عنوان گروه مهر پاک، صبح روز جمعه از مبداء پارک لاله تهران به سمت بوستان ترافیک شهرری، حرکت کردند. این دوچرخه سواران پس از ورود به بوستان ترافیک منطقه 20 تعدادی نوشت افزار و لوازم التحریر به کودکان کار این منطقه هدیه دادند، سپس با حضور در ایستگاه مترو شهرری سوار بر واگن های قطار خط یک مترو به سمت مبداء خود بازگشتند.

کلهرزاده مشاور معاون منابع انسانی شرکت بهره برداری مترو، گفت: قرار بود همایش مهر پاک همزمان با روزجهانی بدون خودرو در 31 شهریور ماه برگزار شود اما به دلیل همزمان شدن این روز با تاسوعا و عاشورای حسینی، این مراسم یک هفته زودتر برگزار شد.

وی افزود: با ابلاغ پورسیدآقایی، مدیرعامل مترو، برای تشویق شهروندان به استفاده از دوچرخه، از این پس در روزهای تعطیل و ایام جمعه که پیک مسافر در خطوط مترو نداریم، دوچرخه سواران برای جابجا شدن به نقاط مختلف تهران از خطوط مترو استفاده کنند که خانم ها می توانند با دوچرخه در واگن ویژه بانوان و آقایان در واگن های ویژه مردان سوار شوند.

کلهرزاده گفت: مدیر عامل مترو دو ماه پیش با ورود دوچرخه های تاشو موافقت کرده بود، اما براساس ابلاغ جدید تمام انواع دوچرخه ها می توانند از خطوط مترو برای جابجایی استفاده کنند. همچنین برای اینکه حادثه و اتفاق خاصی پیش نیاید ماموران در   محوطه مترو و واگن ها اقدام به راهنمایی شهروندان دوچرخه سوار که تمایل به استفاده از مترو را دارند می نمایند.  

 

 

ارسال نظرات