تحقق مطالبات کشاورزان در نظام صنفی کشاورزی

با تحقق نظام صنفی بخش کشاورزی، از این پس کارفرمایان این بخش می‌توانند ۵ کارگر با معافیت حق بیمه به تامین اجتماعی معرفی کنند.
کد خبر: ۹۰۵۷۹۴۵
|
۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۰
رییس سازمان نظام صنفی کشاورزی کشور دریاسوج گفت: تشکیل نظام صنفی کشاورزی می‌تواند زمینه تحقق مطالبات کشاورزان را فراهم کند.
محمد شفیع ملک زاده افزود: واقعی شدن تعرفه برق در بخش کشاورزی به حداقل قیمت، ایجاد زیر ساخت‌های لازم برای عرضه به موقع محصولات و حضور اعضا این صنف در تمامی سطوح تصمیم گیری مجامع بخش کشاورزی از مزایای ایجاد نظام صنفی بخش کشاورزی است.
وی با بیان اینکه دربخش کشاورزی ۳۲۰ شغل مرتبط وجود دارد، از حضور بیش از ۴ میلیون نفر فعال بخش کشاورزی در کشور خبر داد و اضافه کرد: بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در ۴۲۰ شهرستان عضو نظام صنفی این بخش هستند.
ملک زاده افزود: مجلس و دیگر دستگاه‌های ذی ربط برای تحقق اهداف بیمه ای، استفاده از تشکیل نظام صنفی کشاورزی در کشورتسهیلات و مشارکت در سیاست گذاری‌های بخش کشاورزی برای اعضاء نظام صنفی تلاش می‌کنند.
در جلسه مشترکی که با حضور رییس سازمان نظام صنفی کشاورزی و برخی دستگاه‌های خدماتی، حمایتی، بانک کشاورزی و روسای سازمان‌های تعاون روستایی استان برگزار شد محمدی مدیرکل تعاون روستایی استان از حضور ۱۰۰ هزار بهره بردار در بخش کشاورزی خبر داد و گفت: از این تعداد تاکنون ۵ هزار نفر به عضویت سازمان نظام صنفی کشاورزی درآمده اند.
در این جلسه اعضاء درباره چگونگی ایجاد بستر مورد نیاز برای بهره مندی بیشتر کشاورزان از مزایای نظام صنفی کشاورزی گفتگو کردند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار