فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا در حاشیه بازدید از روند اجراي طرح انتقال آب تبریز از بهره برداری این خط تا پایان امسال خبر داد.
کد خبر: ۹۰۵۷۸۵۷
|
۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۱

خط انتقال آب تبریز تا پایان سال 97 پایان می یاید

عباداله عبدالهی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان‌شرقی با اعلام این خبر افزود: مخزن های این خط انتقال توان تامین آب 72 ساعتی تبریز را برای شرایط خاص و مواقع قطعی آب دارد.

وی اظهارداشت: این خط انتقال آب از طرح های پدافند غیر عامل است که می تواند در مواقع قطعی آب یا موارد فوریتی 72 ساعت از آب شهروندان تبریزی را تامین کند.

سردار عبدالهی با بیان اینکه طول خط این انتقال آب 145 کیلومتر بوده و 135 کیلومتر آن تمام شده است از اتمام 10 کیلومتر باقی مانده تا پایان سال خبر داد.

فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا ادامه داد: آب این خط انتقال توسط دو مخزن 10 هزار مترمکعبی و 100 هزار مکعبی تامین می شود که مخزن 100هزار مکعبی آن به پایان رسیده و کار ساخت مخزن 10هزار مترمکعبی آن در حال اجراست و تا پایان سال 98 و شاید زودتر از آن به بهره بهره برداری برسد.

سردار عبدالهی با اشاره به اینکه مخازن این خط آب توان ذخیره 160میلیون مترمکعب در ثانیه را دارد، اضافه کرد: همه تجهیزات و شیرآلات این خط آماده شده و دارای سیستم هوشمند است.

ارسال نظرات