خبرهای داغ:
معاون اقتصادی استاندار قزوین:

تجدیدنظر در اعتباردستگاه‌هایی که در ایجاد اشتغال کوتاهی کنند

معاون اقتصادی استاندار قزوین تأکید کرد: کوتاهی از هیچ دستگاهی در این رابطه پذیرفته نیست چراکه شرایط و بستر و سازو کارهای لازم برای ایجاد اشتغال مهیاست لذا در صورت کوتاهی هر دستگاهی در اعتبارات آن‌ها تجدیدنظر خواهد شد.
کد خبر: ۹۰۵۷۷۴۶
|
۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، بیست‌ویکمین جلسه کارگروه اشتغال استان قزوین با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی، نمایندگان فرمانداری‌ها و بانک‌ها به ریاست معاون اقتصادی استانداری قزوین برگزار شد.
منوچهر حبیبی در این کارگروه با تأکید بر اینکه موضوع اشتغال جزو اولویت‌ها و برنامه‌های اساسی کشور و استان است، اظهار کرد: همه مکلف‌اند در این خصوص از ظرفیت‌ها و توان خود برای ایجاد اشتغال و افزایش ظرفیت‌های تولید در استان استفاده کنند.
وی افزود: کوتاهی از هیچ دستگاهی در این رابطه پذیرفته نیست چراکه شرایط و بستر و سازو کارهای لازم برای ایجاد اشتغال مهیاست لذا در صورت کوتاهی هر دستگاهی در اعتبارات آن‌ها تجدیدنظر خواهد شد.
معاون اقتصادی استاندار تصریح کرد: روند فعالیت دستگاه‌های مختلف در موضوع اشتغال ارزیابی خواهد شد تا در صورت لزوم با مشاهده هرگونه کوتاهی و پیگیری‌های ضعیف نسبت به میزان اعتبارات دریافتی آن‌ها تجدیدنظر صورت بگیرد.
این مسئول تصریح کرد: دولت با قرار دادن تسهیلات با نرخ پایین، سازوکار ایجاد اشتغال را در سطح کشور فراهم کرده است لذا می‌توان برای رونق تولید و ایجاد اشتغال با قرار دادن دقت نظر، وقت کافی و تلاش بیشتر از این بستر بهره‌برداری بیشتری کرد.
وی با بیان اینکه مرکز ثقل در همه طرح‌های مربوط به مبحث اشتغال، نظارت است، گفت: مسئولان مربوطه نسبت به نظارت مستمر و مجدانه در خصوص طرح‌های ارائه شده تلاش کنند تا هر کدام از تسهیلات در جای خود هزینه شود تا تعهدات داده شده مبنی بر ایجاد فرصت‌های اشتغال و رونق تولید به نتیجه برسد.
حبیبی عنوان کرد: دولت 8 ردیف تسهیلات اشتغال‌زا را در بخش‌های مختلف قرار داده است که در مجموع 576 میلیارد تومان برای استان قزوین اعتبارات ابلاغی صورت گرفته است.
وی ادامه داد: تاکنون 308 میلیارد تومان برای استان تخصیص یافته و 131 میلیارد تومان هم پرداخت شده است لذا باید تلاش کنیم تا از این فرصت، نهایت استفاده را کرده و حداقل مبلغ تخصیص یافته در استان را جذب کنیم.
معاون اقتصادی استاندار درخصوص کارگروه‌های شهرستانی با تأکید بر اینکه معاونین فرمانداران به صورت هفتگی از طرح‌ها گزارش‌گیری کنند، اعلام کرد: دستگاه‌های اجرایی باید در کارگروه‌های شهرستانی حضور پررنگ‌تری داشته باشند چراکه برخی از گزارش‌ها نشان می‌دهد تعدادی از دستگاه‌ها نسبت به این امر کوتاهی می‌کنند.
حبیبی در پایان خاطرنشان کرد: شهرستان آوج به عنوان یکی از شهرستان‌های کمتر توسعه یافته استان در کشور معرفی شده است از این رو مدیران دستگاه‌های اجرایی و سیستم بانکی نسبت به طرح‌هایی که از این شهر معرفی می‌شود اهتمام و توجه بیشتری داشته باشند تا بتوان بدین واسطه کمکی به بهبود هرچه بهتر شرایط در این شهرستان داشت.
1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها