معاون فرهنگی و اجتماعی اداره اوقاف و امور خیریه استان زنجان از برگزاری سوگواره «احلی من العسل» در زنجان خبر داد و گفت: این مراسم ۲۵شهریورماه در امامزاده سید ابراهیم(س) برگزار می شود.
کد خبر: ۹۰۵۷۷۲۶
|
۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۶

به گزارش به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان زنجان:حجت‌الاسلام سید موسی موسوی افزود: این سوگواره با همکاری اداره کل آموزش‌وپرورش استان و تشکل‌های دانش‌آموزی به‌صورت متمرکز استانی در استان زنجان برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: این مراسم با حضور و سخنرانی حجت الاسلام خاتمی نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان و با مداحی و عزاداری دانش‌آموز در زنجان برگزار می‌شود.

موسوی به رویکرد آموزشی برنامه «احلی من العسل» اشاره کرد و گفت: ارائه آموزش صحیح مداحی نیز در این برنامه مدنظر است و دانش آموزان با مدیحه‌سرایی آشنا می‌شوند و این برنامه باهدف گرامیداشت یاد و خاطره شهید نوجوان واقعه کربلا حضرت قاسم (ع) برگزار می‌شود.

وی ابراز کرد: الگوسازی برای نسل سوم و چهارم از سیره ائمه معصومین (ع) ازجمله اهداف برگزاری این همایش است.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: تنها عزاداری در این ایام کفایت نمی‌کند و زنجان پایتخت شور و شعور حسینی نام‌گرفته است، باید شعور حسینی را در زندگی خود پیاده‌سازی کنیم.

موسوی به ترویج شعائر اسلامی و دینی در ایام سوگواری سید و سالار شهیدان اشاره کرد و گفت: در این ماه برای تبلیغ بیشتر این ماه بیش از ۱۵ مبلغ اعزام می‌شود.

 

ارسال نظرات