خبرهای داغ:
امام جمعه میاندوآب:

رزمایش سپاهیان محمد رسول الله 2 مایه امید برای دوستان و ناامیدی برای دشمنان شد

امام جمعه میاندوآب گفت: رزمایش محمد رسول الله 2 مایه امید برای دوستداران نظام و انقلاب ویاس و ناامیدی دشمنان شد.
کد خبر: ۹۰۵۷۷۲۲
|
۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۹

حجت الاسلام حمید حسن زاده در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی با اشاره به وظایف نخبگان، رسانه ها و دلسوزان نظام در شرایط فعلی، اظهار کرد: نظام ما نظام مردم سالاری دینی بوده و مردم باید پشتیبان مسئولان باشند تا به اهداف خود دست یابند.

این مسئول افزود: هیچ مسئولی بدون پشتیبانی مردم موفق نخواهد بود و مردم و مسئولان باید در کنار یکدیگر بوده و مسئولان مردمی باشند و مردم نیز خود را کمک کار مسئولان بدانند.

وی با بیان اینکه رسانه ها، نخبگان و دلسوزان نظام باید توجه داشته باشند که تنها نیمه خالی لیوان را نبییند، گفت: باید نیمه پر و خالی لیوان را باهم دید و بیان اقدامات مثبت و منفی در کنار هم باید انجام گیرد تا هم خدمات گفته شود و هم ضعف ها مشخص گردد و اینگونه نباشد که با یک خطای کوچک، تمام اقدامات و خوبی ها را از یاد ببریم.

حسن زاده بااشاره به اینکه نباید روی خطاها متمرکز شد و این را در نظر داشت که مسئولان هم اقدام خوب دارند و هم اقدام بد، تصریح کرد: باید از مبالغه در بیان مشکلات یا انتقادها خودداری کرد و در بیان عملکردها نیز از مسامحه خودداری نمود و این را در نظر داشته باشیم که مبالغه در انتقاد یا تعریف، خیانت است.

امام جمعه میاندوآب  اظهار کرد: نقد یعنی نه اینکه فقط خوبی یا بدی ها را گفت بلکه نقد یعنی هم از خوبی ها گفت و هم ضعف ها را بیان کرد تا مسئولان آگاه باشند.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه در کشور بن بست نداریم، تصریح کرد: دشمن به دنبال ایجاد یاس و ناامیدی است و باید  از ایجاد بن بست در کشور و هم در گفتن و هم در عمل خودداری کرد و از ایجاد احساس بن بست و تزریق روحیه ناامیدی در جامعه خودداری نماییم.

حسن زاده با بیان اینکه مگر ایران همان کشوری نیست که همه چیز در آن کوپنی بود، افزود: ما در ۴۰ سال گذشته همه مشکلات را تحمل کرده ایم اما هیچگاه سر تعظیم در مقابل دشمنان فرود نیاورده ایم.

امام جمعه میاندوآب با اشاره به اینکه وجود مشکلات را کتمان نمی کنیم، گفت: مسئولان باید متوجه باشند که مردم گله مند هستند و ما نیز از مشکلات و گرانی گلایه داریم اما این گلایه به این معنی نیست که در کشور به بن بست رسیده ایم، بلکه این مشکلات را نیز به حول قوه الهی پشت سر خواهیم گذاشت.

وی با اشاره به اینکه وحدت و انسجام عامل موفقیت و گذر از مشکلات است، افزود: راه علاج مشکلات، کمک فکری و عملی به یکدیگر است و باید دولت و ملت دست به دست هم داده و متحد باشند تا توطئه و فتنه دشمنان را خنثی سازیم.

حسن زاده با بیان اینکه دشمنان همواره به دنبال توطئه هستند و در این راه انواع نقشه ها را پیاده می کنند، تصریح کرد: تنها راه خروج از مشکلات، اتحاد و انسجام زیر پرچم ولایت است.

امام جمعه میاندوآب با بیان توصیه هایی به هیئات مذهبی، اظهار کرد: فضای مجالس و مراسمات مذهبی فقط مجلس گریه نیست بلکه باید فضای هیئت مذهبی فضای منطقی، استدلالی و عاطفی باشد و کسی که در مراسم هیئت شرکت می کند باید معرفت کسب و بداند که امام حسین(ع) و یارانش چرا شهید شدند و در تاریخ ماندگار شدند.

وی با تاکید بر اینکه هیئت های مذهبی نباید سکولار باشند، گفت: سکولار یعنی جدایی دین از سیاست و هیئتی که سکولار باشد و از سیاست خبری نداشته باشد مانند سیاهی لشکر دشمن و کسانی که در مقابل اباعبدالله الحسین(ع) ایستادند و گفتند که ما کاری نکردیم و نظاره گر بودیم، عمل می کند.

حسن زاده تصریح کرد:قیام اباعبدالله الحسین(ع) نیز سیاسی بود تا به دنیا درس بدهد که باید در مقابل ظلم ایستاد.

امام جمعه میاندوآب با تاکید بر اینکه فضای هیئت ، فضای کلاس دینی و بصیرت سیاسی باشد، اظهار کرد:اگر یک هیئت مذهبی بصیرت نداشته باشد، به هیچ دردی نمی خورد و لذا باید فضای هیئت علاوه بر اینکه مجلس عزای سید و سالار شهیدان و یاران باوفایش است، باید یک فضای کلاس دینی و بصیرت سیاسی نیز باشد.

وی هم چنین به رزمایش عاشورایی اقتدار بسیج سپاهیان حضرت محمد رسول الله(ص)۲ اشاره و با تقدیر از ناحیه مقاومت بسیج میاندوآب و بسیجیان،گفت:در این رزمایش لشکر عظیم بسیجیان حاضر شده و نشان دادند که همیشه در صحنه هستند.

حسن زاده تصریح کرد:این رزمایش،مایه امید برای دوستداران نظام وانقلاب ویاس و ناامیدی دشمنان شد.

انتهای پیام

ارسال نظرات