یک بانوی ایوانی هنر خود را به عرصه تولید آورده و با کیف دوزی توانسته اقتصاد مقاومتی را عملی کند.
کد خبر: ۹۰۵۷۵۸۶
|
۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج،در چند سال اخیر واژه ی جدید "اقتصاد مقاومتی" به ادبیات اقتصادی کشور اضافه و به فراخور حال و روز اقتصاد کشورمان مورد بحث قرار گرفته است،"اقتصاد مقاومتی" یعنی آن اقتصادی که در شرایط فشار، در شرایط تحریم، در شرایط دشمنی ها و خصومت های شدید می تواند تعیین کننده ی رشد و شکوفایی کشور باشد.

امروزه در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و مقاومتی كردن اقتصاد كشور و همچنين مقابله با تحريم های اقتصادی عليه جمهوری اسلامی ايران، بسياری از مردم كشور به فعاليت و توليد در عرصه های اقتصاد قاومتی روی آورده اند.

حدیث مرادی ،بانوی ایوانی ،یکی از افرادی است که هنر خود را به عرصه تولید آورده و در راستای اقتصاد مقاومتی گام برمی دارد. این فرد که در حوزه تولیدات صنایع دستی و کیف دوزی فعال است توانسته زمینه اشتغال سه نفر دیگر را نیز فراهم کند.

مرادی در گفتگو با خبرنگار ما می گوید،ازکودکی علاقه زیادی به درست کردن صنایع دستی داشتم و به همین خاطر این توان  را در خودم دیدم که به سمت درست کردن کیف های دستی بروم و این هنر را در عرصه عمل بروز نمایم، به همین خاطر از ابتدای سال 95کار کیف دوزی را آن هم  در یکی از اتاق های خانه ام شروع کردم.

این تولید کننده کیف می گوید ، استارت اولیه ورود به این حوزه را وقتی می زند که با محصولات یکی از کارگاهها در اصفهان از طریق برادرش آشنا  می شود،و تصمیم می گیرد که در کلاسهای آموزشی که در شهرستان از طریق فنی حرفه ای برگزار می شود شرکت نماید  ووارد این عرصه شود.

این فعال اقتصاد مقاومتی با بیان اینکه با اندک سرمایه شخصی این کار را شروع کرده است، اظهار کرد: با حمایت های  بسیج سازندگی ناحیه ایوان توانستم مبلغ 10میلیون تومان وام دریافت نمایم ودر این راه هزینه کنم و خوشبتانه زمینه اشتغال سه نفر را به صورت مستقیم فراهم شده است.

وی ادامه داد:طبق سفارشاتی که از بازار فروش می گیرد انواع مختلف کیف زنانه و مدرسه می سازد و از این راه علاوه بر کمک به تولید داخلی کشور، توانسته درآمدی نیز کسب کند.

این تولید کنند کیف درباره روند فروش محصولاتش می گوید: با بازاریابی خوبی که در اصفهان از طریق برادرم انجام داده ام اکثر تولیداتم را برای فروش به اصفهان می فرستم و خوشبختانه در زمینه فروش مشکلی ندارم.

این فعال اقتصادی درباره مشکلات موجود در این حرفه خاطر نشان کرد: نبود مواد اولیه در استان، دوری بازار فروش و همچنین عدم حمایت از تولیدات داخلی عمده ترین و مهمترین مشکلات این حرفه است.

این بانوی ایوانی راز موفقیت خود را در پشتکار و خودباوری خود می داند و می گوید: جوانان بجای اینکه تنها به فکر کارهای پشت میز نشینی و یا مهاجرت به سایر شهرها باشند می توانند به کارهای تولیدی روی آورند که هم درآمدی کسب کنند و هم به تولید داخلی و اقتصاد کشور کمکی کنند.

مرادی در ادامه  با مخاطب قرار دادن مسئولین اظهار کرد: مسئولان برای تولید و اشتغال بیشتر باید کارگاه ها و واحدهای تولیدی را حمایت کنند چرا که اینگونه کارگاه ها علاوه بر تولید زمینه اشتغال بسیاری از جوانان را فراهم کنند.
وی ادامه داد: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص تکیه به اقتصاد داخلی و حمایت از تولیدکنندگان انتظار داریم مسئولان حمایت جدی از ما بنمایند که بتوانیم امنیت شغلی بیشتری داشته باشیم و فعالیت اقتصادی خود را بیش از پیش رونق بخشیم.

بانوی ایوانی با هنر خوداقتصاد مقاومتی را معنا کرد

بانوی ایوانی با هنر خوداقتصاد مقاومتی را معنا کرد

ارسال نظرات