فرمانده سپاه بیجار در مجمع عالی شهرستان بیجار که با حضور اقشار مختلف بسیجیان برگزارشد گفت: هدف راهبردی آمریکا فلج کردن اقتصاد داخلی کشور است.
کد خبر: ۹۰۵۷۵۸۰
|
۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، سعید شعبانی در این مراسم ضمن تسلیت ایام شهادت ابا عبدالله الحسین (ع) اظهار داشت: مهمترین هدف امام حسین (ع) از حرکت به سوی کوفه و عراق احیای دین خدا و سنت پیامبر (ص) در قالب امر به معروف و نهی از منکر بود.

وی با بیان اینکه ماه محرم بهترین فرصت برای تببین فرهنگ عاشورایی است، افزود: کلید واژه‌های فرهنگ عاشورایی بهترین راه حل برای برطرف کردن مشکلات کنونی جامعه ما است.

فرمانده سپاه بیجار با اشاره به شباهت‌های انقلاب اسلامی از نظر شکل گیری، استقرار و استمرار، گفت: حوادث انقلاب اسلامی از نظر کارشکنی‌ها، فتنه‌ها و تحریم‌ها نیز شباهت‌های با انقلاب پیامبر اکرم در صدر اسلام دارد.

شعبانی تاکید کرد: فرهنگ عاشورایی موجب زنده ماندن انقلاب اسلامی در برابر حوادث مختلف به سرکردگی استکبار شده است.

وی تاکید کرد: مداحان و عزاداران حسینی با استفاده از فرهنگ عاشورایی و ظرفیت ماه محرم جهت شور حسینی به شعور حسینی تلاش نمایند.

این مسئول با اشاره به اینکه فرهنگ عاشورایی موجب بیمه شدن انقلاب در برابر گند دشمنان شده است، اظهار داشت: فرهنگ عاشورایی یعنی اینکه بتوانیم در برابر مشکلات پیش رو به خوبی بایستیم و درمقابل دشمن زانو نزنیم.

استفاده از تجربیات دفاع مقدس برای برون رفت از مشکلات اقتصادی

فرمانده سپاه بیجار در قسمت دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکلات اقتصادی موجود در جامعه، بیان داشت: استفاده از تجربیات هشت سال دفاع مقدس در حوزه اقتصادی می‌تواند راهگشا باشد.

وی تصریح کرد: مسئولان ما با روحیه و تفکر جهادی و استفاده از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود می‌توانند بر مشکلات اقتصادی چیره شوند.

شعبانی با اشاره به پیشرفت انقلاب اسلامی در حوزه نظامی گفت: مسئولان ما باید تلاش می‌کردند در بقیه حوزه‌ها پیشرفت کنند تا سرمایه‌های اجتماعی که دستاورد ۴۰ ساله انقلاب است تضعیف نشود.

وی اعلام کرد: در حال حاضر دشمنان ما در قالب جنگ ترکیبی وارد عرصه شده اند و برای چیره کردن برنامه‌های خود هزینه‌های زیادی نیز پرداخته اند.

فرمانده سپاه بیجار در ادامه سخنان خود گفت: تحریم‌های داخلی یکی دیگر از ترفند‌های دشمن برای به زانو درآوردن انقلاب اسلامی ایران است.

وی خاطر نشان کرد: ناکارآمدی نظام، بی اعتمادی به مسئولان، تضعیف سرمایه‌های اجتماعی، ترویج روحیه یاس و ناامیدی، ترویج فرهنگ اشراف گیری و اسراف، تضعیف جایگاه امر به معروف و نهی از منکر از اهداف دشمنان از تحریم‌های داخلی کشور است.

شعبانی با بیان اینکه برخی‌ها راه برون رفت از نشکلات اقتصادی را مذاکره با آمریکا اعلام می‌کنند، گفت: این افراد بدانند رابطه با آمریکا موجب حل شدن مشکلات ما نمی‌شود و قسمت اعظم مشکلات اقتصادی ما مربوط به داخل است.

هدف راهبردی آمریکا فلج کردن اقتصاد داخلی کشور است

فرمانده سپاه بیجار در ادامه سخنان خود بیان داشت: هدف راهبردی آمریکا از وضعیت موجود در جامعه که تحریم‌های داخلی است که توسط خودمان رقم خورده است فلج کردن اقتصاد کشور است.

وی تاکید کرد: یکی از مصادیق بارز تحریم‌های داخلی، تحریمی است که توسط تولیدکنندگان خود ما رخ می‌دهد.

بانک‌ها به بنگاه‌های اقتصادی تبدیل شده اند

شعبانی تصریح کرد: عدم نظارت در چرخه تولید، فروش و پایین آمدن کیفیت محصولات داخلی و احتکار کالا‌های اساسی موجب بروز مشکلات اقتصادی حاد در کشور شده است.

وی اعلام کرد:بانک‌های ما بدون هیچگونه نظارتی به بنگاه‌های اقتصادی تبدیل شده اند که فقط به فکر خودشان هستند و هیچگونه تسهیل گری برای تولید کنندگان ایجاد نمی‌کنند.

فرمانده سپاه بیجار با اشاره به وضعیت اسفناک مردم با توجه به وضعیت اقتصادی موجود، گفت: بعضی از مسئولان در حوزه واردات و صادرات سهم دارند و به دنبال منافع خودشان هستند.

شعبانی در قسمت دیگری از سخنان خود با اشاره به هزینه‌های که در فتنه سال ۸۸ به نظام تحمیل شد، گفت: هزینه سنگینی که در فتنه سال ۸۸ متوجه نظام اسلامی ما شد در هشت سال جنگ تحمیلی نداشتیم و این فتنه طمع دشمنان نظام و انقلاب را نسبت به دست درازی به دستاورد‌های انقلاب زیاد کرد.

فرمانده سپاه بیجار تاکید کرد: فرهنگ صرفه جویی و استفاده بهینه از امکانات موجود و ترویج فرهنگ کار و تلاش و نه گفتن به کالا‌های خارجی و استفاده از تولیدات داخلی از مهمترین راهکار‌های موجود برای مبارزه با مشکلات اقتصادی کنونی است.

انتهای پیام/۷۷۲۷
ارسال نظرات