خبرهای داغ:

"حضرت نوکر" در بوته نقد منتقدان نمایشگاه کتاب ارومیه

مجموعه شعر آئینی "حضرت نوکر" در بوته نقد منتقدان نمایشگاه کتاب ارومیه قرار گرفت.
کد خبر: ۹۰۵۷۴۹۸
|
۲۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۲

 

به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، شعر آئینی با عنوان "حضرت نوکر" اثر محمد میلانی شاعر جوان اهل ارومیه در محل برنامه‌های جنبی شانزدهمین نمایشگاه کتاب ارومیه با حضور تعداد از شاعران و اساتید دانشگاه نقد و بررسی شد.

"حضرت نوکر" اولین مجموعه شعر چاپ شده از محمد میلانی است این مجموعه شعر توسط انتشارات آدالار در شهریورماه سال جاری و با مشخصات ۱۵۷ صفحه و ۷۵ قطعه شعر منتشر شده است.

دکتر سیامک مختاری مولوی شناس و منتقد ادبی در خصوص این اثر گفت: در چندسال گذشته تحول مثبتی در شعر آئینی شاعران جوان ارومیه صورت گرفته است و این اثر نیز از جمله رویش‌های شعر آئینی است.

وی در ادامه افزود: البته در چاپ‌های بعدی این اثر می‌بایست فهرست بندی و برخی از موارد ظاهری نیز اصلاح شود.

دکتر ضیائی در این نشست اظهار کرد: در شعر آئینی می‌بایست مضامین اجتماعی و مشکلات جامعه نیز وجود داشته باشد که در بخش‌هایی از کتاب "حضرت نوکر" شاعر به بیان گلایه‌های خود پرداخته است.

وی در ادامه اشاره کرد: در جای جای ابیات اشاره‌هایی به مسئله ظهور حضرت ولی عصر (عج) و وظایف مسلمین برای آماده سازی ظهور به نحوی گنجانده شده است.

* انتظار محور کل شعر من است

محمد میلانی شاعر مجموعه شعر "حضرت نوکر" نیز در جمع خبرنگاران تصریح می‌کند: مسئله انتظار محور کل اشعار من است و در این کتاب نیز هم در رثای سیدالشهدا اشعار و هم در خصوص مسئله ظهور منجی عالم بشریت شعر وجود دارد.

وی در خصوص موضوعات اشعار خود بیان می‌کند: در زمینه‌های اجتماعی، عاشقانه و آئینی شعر گفته‌ام اما عاشقانه برای اهل بیت شعر می‌سرایم.

"آمدی جانم به قربانت ولی بی سر چرا؟

بی‌سپاه و بی‌پناه و بی علی اکبر چرا؟

تو شهنشاه حجازی، لشگرت کو پس پدر؟

آمدی،اما تنها و بی‌یاور چرا؟"

قطعه‌ای از اثر تازه منتشر شده محمد میلانی است.

در ادامه برنامه‌های جنبی شانزدهمین نمایشگاه سراسری کتاب ارومیه، از شاعران به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اشعاری را برای حاضران خواندند.

انتهای پیام

ارسال نظرات
آخرین اخبار