خبرهای داغ:
امام جمعه قم گفت: اگر امروز سران آمریکا خواهان مذاکره با بزرگان ما هستند بدانند جز مکر و نیرنگ دستاورد دیگری ندارد و مسؤولان با عزت و اقتدار در مجامع جهانی شرکت کرده و در دام گرگ پیشگان نیرنگ باز قرار نگیرند.
کد خبر: ۹۰۵۷۴۸۲
|
۲۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۰
مسؤولان در دام گرگ پیشگان نیرنگ باز گرفتار نشوند/ برخی در داخل به جنگ روانی دشمن دامن می‌زنند

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت الله سیدمحمد سعیدی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد با اشاره به ضرورت توجه به امر به معروف ونهی از منکر تاکید کرد: در جامعه اسلامی باید از خوبی‌ها تعریف کرده و زشتی‌ها را تقبیح کنیم و این اقدامات از آثار تقوای الهی است.

وی با اشاره به اینکه تاسوعا و عاشورای حسینی در تاریخ شیعه سرنوشت ساز است، تاکید کرد: این دو روز علاوه بر حزن آل الله، نقش تعیین کننده در حرکت‌های ظلم ستیزانه در طول تاریخ بعد از خود داشته است.

امام جمعه قم با بیان اینکه قیام عاشورا ماهیت ظلم ستیز داشت، بیان کرد: حرکت و قیام امام حسین (ع) روح و جان تازه‌ای به اسلام ناب محمدی دمید و موجب احیا و حیات دین و شجره طیبه شد. بی دلیل نبود که پیامبر فرمودند که حسین از من و من از حسین هستم چرا که بقا دین رسول خدا در گرو قیام حضرت اباعبدالله بود.

وی با اشاره به اینکه تفکر شیعیان در گذر زمان متاثر از نهضت کربلا ظلم ستیز و مقاوم برابر ظالمان و دین ستیزان بوده است، افزود: شیعیان خالص در طول تاریخ هیچ گاه تسلیم حاکمان جور نشدند و در تاریخ معاصر نیز شاهد نقش قیام عاشورا در قیام‌های مردیم ضد ظلم است.

سعیدی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران از عاشورا تاثیر پذیری جدی داشته است، تاکید کرد: در انقلاب اسلامی ایران شاهد تقابل دو اندیشه و دو خط فکری و سیاسی بودیم و امام و مردم نگاهشان به امام حسین (ع) و عاشورا بود و رژیم پهلوی به کوروش چشم دوخته بود و تبدیل تقویم هجری شمسی به هجری شاهنشاهی مهمترین نشانه‌ای بود که رژیم می‌خواست پیوند ایران را با اسلام عوض کنند.

وی اضافه کرد: باید حرمت این دو روز با حفظ مباحث شرعی و سنتی نگاه داشته شده و مردم حضور پرشوری در مراسم‌های مرتبط با این ایام خواهند داشت.

امام جمعه قم با اشاره به دیدار اخیر خبرگان رهبری با رهبر معظم انقلاب تصریح کرد: هیچ تغییری در دشمنی ریشه دار دشمنان قسم خورده نسبت به مومنان صورت نمی‌گیرد؛ چه بسا خواهان مذاکره و ملاقات رو در رو باشند، ولی دشمنی خود را در آشکار و پنهان در دل می‌پرورانند.

وی با تاکید بر اینکه قرآن می‌فرماید اگر کفار بر شما غلبه کنند با دست و زبان به شما آسیب می‌رسانند، گفت: هدف اصلی و نقشه راه آن‌ها این است که دوست دارند مومنان مانند ایشان کافر شوند.

وی تصریح کرد: اگر امروز سران آمریکا خواهان مذاکره با بزرگان ما هستند بدانند جز مکر و نیرنگ دستاورد دیگری ندارد و مسؤولان با عزت و اقتدار در مجامع جهانی شرکت کرده و در دام گرگ پیشگان نیرنگ باز قرار نگیرند.

سعیدی با اشاره به اینکه رهبری تاکید دارند که انقلاب ما در دوره حساسی پا به عرصه وجود گذشته است، خاطرنشان کرد: در دنیایی که جریان کلی با استکبار است ما باید انقلاب خود را در این حرکت حساس با چشم باز پیش ببریم.

وی بیان کرد: دشمنان علاوه بر جنگ رسانه‌ای جنگ تبلیغاتی را شروع کرده اند و می‌خواهند مردم دچار اضطراب شده و نسبت به روسای قوا و دستگاه‌ها بدبین شوند.

امام جمعه قم با بیان اینکه برخی در داخل به جنگ روانی و تبلیغاتی دشمن دامن می‌زنند، افزود: هر کسی که در جامعه تاثیرگذار است باید تلاش کند به بهبود وضع موجود کمک کند؛ بدبینی به سپاه، دولت، مجلس، قوه قضاییه و دیگر نهاد‌ها امری خطرناک است که خواست دشمن است.

وی اضافه کرد: اگر انتقادی به دستگاهی وجود دارد باید کار‌های خوب آن دستگاه هم گفته شود؛ اغراض سیاسی و حزبی باعث نشود که در فضای آلوده خوبی‌های دیگران را نادیده بگیریم. بخشی مهمی از اعتماد سازی به عهده قوای سه گانه بوده، بخشی به عهده رسانه و بخش دیگر به عهده مردم است.

سعیدی با بیان اینکه رهبری و مقام معظم رهبری بر روی مراسم سنتی تاکید دارند و توجه داشتن به معرفت اهل بیت (ع) از اهمیت زیادی برخوردار است، افزود: باید در مراسم‌های عزاداری از سبک‌های سنتی استفاده کرده و همچنین سخنرانان و مداحان از مقاتل مستند بهره بگیرند. مراسم‌های عزاداری همراه با شور، باید با شعور هم همراه باشد.
ارسال نظرات