خبرهای داغ:
حجت‌الاسلام میرباقری مطرح کرد

شرط باقی ماندن انسان در کنار، ولی خدا/ اصحاب امام حسین (ع) با آخرت مانوس بودند

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: کسی که محبت دنیا را در دل داشته باشد، نمی‌تواند که در سختی‌ها در کنار، ولی خدا قرار بگیرد.
کد خبر: ۹۰۵۷۴۸۱
|
۲۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۰
شرط باقی ماندن انسان در کنار، ولی خدا/ اصحاب امام حسین (ع) با آخرت مانوس بودند
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد مهدی میرباقری شامگاه پنج شنبه در جلسه سخنرانی در شبستان امام خمینی (ره) در حرم حضرت معصومه (س) با اشاره به ویژگی‌های یاران امام حسین (ع) اظهار کرد: این اصحاب با وجودی که امام بیعت را از آن‌ها برداشت و با وجودی که می‌دانستند در روز عاشورا به شهادت می‌رسند، ماندند و از امام حسین (ع) در کربلا دفاع کردند.

وی ادامه داد: نقطه قوت یاران امام حسین (ع) این بود که حتی در مقابل تیر‌های دشمن به سمت این امام معصوم، ایستادند، آن‌ها گرفتار شبهه پراکنی جریان باطل نشدند و محبت امام حسین (ع) را در دل داشتند، در زمان وقوع واقعه عاشورا فضا فتنه گونه بود و مفتی‌های وابسته به حکومت یزید فتوای خارج شدن امام حسین (ع) از دین اسلام را دادند.

نماینده مردم البرز در مجلس خبرگان رهبری افزود: یاران امام حسین (ع) اهل سبقت و سرعت بودند و فرصت‌های اساسی که در زندگی برای آن‌ها پیش آمد را از دست ندادند، یاران امام حسین (ع) پیش از واقعه عاشورا، خودشان را آماده کرده بودند و عجله زیادی برای رسیدن به سرزمین کربلا داشتند.

میرباقری استفاده از فرصت‌ها در زندگی را ضروری دانست و تصریح کرد: اصحاب امام حسین (ع) اسیر دنیا نبودند و از دنیا بزرگ‌تر شده بودند، آن‌ها با مرگ انس داشتند و امام حسین (ع) بار‌ها اصحاب خود را امتحان کرد.

وی ادامه داد: انسان باید بیش از اینکه دنیا را بخواهد و حداقل آخرت خواه باشد تا به امام معصوم برسد، کسی که محبت دنیا را در دل داشته باشد، نمی‌تواند در سختی‌ها در کنار، ولی خدا قرار بگیرد.

نماینده مردم استان البرز در مجلس خبرگان رهبری افزود: قدم اول سیر اصحاب امام حسین (ع) این بود که آن‌ها بیش از اینکه دنیا را می‌خواستند و با آخرت مانوس بودند، به همین دلیل با امام حسین (ع) حرکت کردند، اشتیاق به ثواب، انسان مومن را بی قرار می‌کند و کسی که محبت اهل‌بیت (ع) داشته باشد، به خیر دنیا و آخرت می‌رسد.

میرباقری یکی از ویژگی‌های اصحاب امام حسین (ع) را سخاوت دانست و تصریح کرد: بهترین انفاق این است که انسان جان و مال خود را در راه امام معصوم ببخشد، اصحاب امام حسین (ع) هستی خودشان را در راه این امام معصوم دادند، اما خودشان را بدهکار به امام حسین (ع) می‌دانستند.

وی ادامه داد: یاران امام حسین (ع)، همراهی با این امام معصوم را غنیمت می‌دانستند و به همین دلیل برای شهید شدن در واقعه عاشورا سبقت می‌گرفتند، ریشه شجاعت یاران امام حسین (ع) داشتن محبت این امام معصوم است.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: یاران امام حسین (ع) پیش از شهادت، مقام‌های خود را مشاهده کردند و برای همین برای شهادت در راه این امام معصوم بی قرار بودند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار