امام جمعه مرکز مازندران:

دختران و زنان ایران اسلامی باید الگوی کشورهای مسلمان باشند

طبرسی با بیان اینکه زنان و دختران ایرانی باید الگوی زن کشورهای اسلامی باشند، گفت: ترویج فرهنگ عفاف و حجاب نباید مختص به هفته امر به معروف و نهی از منکر باشد و نباید ایمان زن اسلامی و ایرانی به دلیل ترویج بدحجابی خدشه‌دار شود.
کد خبر: ۹۰۵۷۴۷۹
|
۲۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، آیت‌الله نورالله طبرسی در خطبه‌های امروز نماز جمعه مرکز مازندران در مصلای جمعه ساری با تسلیت ایام سوگواری سالار شهیدان اظهار داشت: مومنان با تقوای الهی باید همواره در تبعیت از ولایت فقیه ثابت قدم باشند.

وی افزود: هر چشمی در روز قیامت برای سالار شهیدان بگرید در روز قیامت شفاعت خواهد یافت و متنعم و بهشتی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه نفس کشیدن در ماه محرم الحرام عبادت است تصریح کرد: مومن با متاثر شدن در ماه سالار شهیدان مشمول رحمت درگاه الهی قرار خواهد گرفت و باید قدردان عزاداری‌های محرم باشیم.

طبرسی با بیان اینکه در هفته امر به معروف و نهی از منکر قرار داریم، افزود: دو عنصر معروف و منکر در صحرای کربلا با یکدیگر روبه‌رو شدند. یزید عنصر مجسم و عینی منکر بوده و سالار شهیدان به عنوان اساسی‌ترین جایگاه ترویج امر به معروف و ارزش‌های دینی و اسلامی بوده است.

وی با اعلام اینکه قیام سالار شهیدان برای امر به معروف و نهی از منکر بوده تا مردم از دین خدا بازنگردند و پاک و طاهر باشند، گفت: محرم رسانه شیعه بوده و در همه ادیان این رسانه برای تمام اعصار و قرون و اوقات موثر و اثرگذار بوده است.

طبرسی با بیان اینکه شهدای مدافع حرم و وطن با تقویت ارزش‌های دینی و منش حسینی برای حراست از ارزش‌های دینی جنگیدند و شهید شدند عنوان کرد: کربلا معروف کبیر بوده و دارای اقسام ارزشی و اثرگذار در جامعه است.

وی با اعلام اینکه برای اصلاح جامعه باید ریشه منکر را از جامعه برکند، تصریح کرد: انقلاب اسلامی مولود و داعیه عاشورای حسینی بوده و به پیروزی رسیده است. رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس، کربلا را تکرار کرده و فداکاری‌ها رزمندگان مصداق عینی حماسه کربلا بوده است.

امام جمعه ساری به دیدار اخیر اعضای مجلس خبرگان رهبری با مقام معظم رهبری اشاره و تصریح کرد: در این دیدار اثرگذار معظم له به نکات کلیدی و مهم در سطح جامعه اسلامی ایران اشاره کردند.

طبرسی با بیان اینکه زنان و دختران ایرانی باید الگوی زن کشورهای اسلامی باشند، گفت: ترویج فرهنگ عفاف و حجاب نباید مختص به هفته امر به معروف و نهی از منکر باشد و نباید ایمان زن اسلامی و ایرانی به دلیل ترویج بدحجابی خدشه‌دار شود.

امام جمعه ساری با اعلام اینکه دشمن می‌خواهد با ترویج تهاجمات فرهنگی افکار جوان ایرانی را خدشه‌دار کنند، تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران با تقویت اقدامات فرهنگی در برابر شبیخون فرهنگی دشمن به جهان صادر شده است.

طبرسی در بخش دیگر از سخنانش گفت: دشمن به شدت حلقه اقتصادی را تنگ کرده و می خواهد جمهوری اسلامی ایران را به ستوه درآورده و مردم را در مقابل رهبر و دولت قرار دهند و در نهایت نظام جمهوری را براندازی کنند.

وی ادامه داد: در این حلقه تنگ اقتصادی قشر متوسط جامعه به لحاظ معیشت در تنگنا قرار می‌گیرند گرانی بی‌حد و حساب شرایط را برای مردم سخت کرده است در چنین شرایطی دشمنان برآنند تا نوک پیکان این مشکلات را به سمت رهبری نشانه بگیرند این در حالی است که ایشان مسئول اجرایی و برنامه‌ریز اقتصادی نیست این مسئله بر عهده قوای سه‌گانه و مجلس شورای اسلامی است.

طبرسی افزود: قوای سه‌گانه مسئولیتی که رهبر انقلاب بر عهده آنها گذاشته با مدیریت جهادی انجام دهند و در جهت حل مشکلات جامعه گام‌های موثری بردارند.

خطیب جمعه ساری با بیان اینکه مشکلات امروز جامعه فقط مربوط به دولت فعلی نیست بلکه در همه دولت‌ها وجود داشته و در این دولت نمود پیدا کرد ادامه داد: متاسفانه دولت‌ها به اقتصاد منهای نفت و اقتصاد مقاومتی به خوبی توجه نکردند که اگر روزی با تحریم روبه‌رو شدیم چیکار باید کنیم.

وی با بیان اینکه هدف دشمن ترویج ناامیدی در ایران اسلامی است تاکید کرد: مسئولان امید را دل مردم زنده کنند.

طبرسی به عزاداری ماه محرم اشاره کرد و گفت: مداحان از شعرهای بی‌مضمون و سخنان بی‌محتوا پرهیز کنند.نباید اهل بیت(ع) را فدای اشک کنیم و مداحی‌گرایی جای منبرگرایی را بگیرد.

نماینده ولی فقیه در مازندران به آغاز بازگشایی مدارس اشاره کرده و خطاب به معلمان گفت: در تربیت فرزندان این جامعه کوشا باشید چرا که این دانش آموزان آینده‌سازان کشور هستند.

وی به مشکلات مازندران در بخش منطقه آزاد اشاره کرد و افزود: متاسفانه نمایندگان مازندران طبق معمول اختلاف دارند و این امر موجب می‌شود تا کارهای کلیدی همچون منطقه آزاد در مازندران رقم نخورد.

طبرسی گفت: عقب افتادگی مازندران ناشی از اختلافات نمایندگان و مسائل داخلی است بسیاری از مناطق محروم از منطقه آزاد برخوردار هستند اما مازندران با دارا بودن ظرفیت‌های مناسب همچنان از این مزیت محروم است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار