امام جمعه اردبیل گفت: بالا رفتن اجناس غیر متوقف بر دلار اجحاف بزرگی بر اقشار متوسط و پایین است و توان تنظیم زندگی را از آن‌ها می‌گیرد.
کد خبر: ۹۰۵۷۴۶۹
|
۲۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۴
عزل و نصب‌های سیاسی و جناحی کشور را به نقطه بحران می‌رساند
به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، و به نقل از دفتر نماینده، ولی فقیه در استان اردبیل، آیت‌الله سیدحسن عاملی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر اردبیل اظهار داشت: شعار امسال ما حسینیان آذری، شعار ماندگار حسین بن علی یعنی "ولکم فیّ اسوة" است و من این شعار را برای تمام آذری‌های جهان اعلام می‌کنم، دنیا بداند الگوی ابدی و جاودانه آذری‌های جهان، حسین است و ما، پا جای پای حسین خواهیم گذاشت.

وی بیان کرد: حسین (ع) سه پیام مهم دارد؛ اول، لزوم رهبریت صالح، دوم، مبارزه با ظلم و استبداد تا آخرین قربانی و آخرین قطره خون، سوم، عدم پذیرش ذلت و زورگویی و عزیزماندن و لو تمام عزیزان از دست برود و فشار از حد بگذرد و کل دنیا بر علیه حسین باشند، در کربلا فشار و جنایت هرچقدر بیشتر می‌شود، حسین و خطبه‌هایش حماسی‌تر می‌شود و حسین را در محاصره قرار دادند، اما او از فتح و ظفر صحبت کرد و ذلیل نشد و فرمود: بر مرگ من دست پیدا می‌کنید، ولی هرگز بر از بین رفتن مجد و محو عزت من دست نخواهید یافت.

نماینده مردم استان اردبیل در مجلس خبرگان رهبری افزود: آذری‌های جهان در هر کجا هستند باید عزیز باشند و با عزت زندگی کنند و با عزت بمیرند و ذلت را به زندگی خود راه ندهند و عملا بگویند "هیهات منا الذلة".

عاملی گفت: این هفته نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل گفت" ایرانی‌ها را چنان خفه می‌کنیم که دو دستی هرچه سلاح دارند به ما تحویل بدهند" آن‌ها ۴۰ سال است به ما می‌گویند شما را خفه می‌کنیم! من در جواب این خانم یک سخن نغز دارم؛ گویند چاقویی بسیار نفیس، قیمتی و عتیقه دست کودکی بود و مردی شیاد می‌خواست او را گول زده چاقو را از دستش بگیرد به همین جهت چشم و ابرو و دهن خود را کج و قیافه‌اش را عبوس کرد تا کودک بترسد و چاقو را در اختیار او قرار دهد کودک با دیدن تهدید و قیافه کریه آن مرد نابکار گفت: نترس نترس سرت را نمی‌برم! من به این خانم می‌گویم اول کربلا و عاشورا را مطالعه کن تا بدانی که با چه ادبیاتی با ایرانی‌ها صحبت کنی.

خطیب جمعه اردبیل تصریح کرد: در شعار‌های کربلا عزت موج می‌زند، در هیچ انقلابی همانند نهضت حسینی خبر از عزت مداری نیست؛ وقتی مرگ حل شد عزت و حماسه شکل می‌گیرد.

وی اظهار کرد: جامعه اسلامی باید در سطح کلان، برنامه‌ها و نظام تربیتی را طوری تنظیم کند که روح عزت در جامعه نمیرد و همه افراد باید چنان تربیت شوند که عزت در عرصه فردی و اجتماعی و بین‌المللی مطالبه اصلی آن‌ها باشد.

عاملی افزود: زمامداران خودسر دنیا از این سه پیام به شدت می‌ترسند و لذا از حسین، نهضت حسینی، دستگاه حسین، عزاداری برای حسین و از حسینیه‌ها و اجتماعات حسینی می‌ترسند ما باید این سه پیام را به دنیا مخابره کنیم راه آن اجتماعات بزرگ است؛ روز تاسوعا و عاشورا تمام آذری‌های جهان اجتماعات بزرگ تشکیل دهند.

نماینده، ولی فقیه در استان اردبیل بیان کرد: عزاداری از شعائر است و ما شعیره پنهان نداریم اگر حاکم قلعه را ببندد و داخل قلعه نماز جمعه بخواند بعضی از فق‌ها می‌گویند باطل است، چون پنهان کاری با شعیره بودن نماز جمعه سازگار نیست خداوند از ما اجتماع می‌خواهد؛ حسین از ما اجتماع می‌خواهد؛ این اجتماع، اجتماع لبیک است و به هر سه پیام حسین لبیک می‌گوییم.

وی گفت: یکی از وظایف حاکم اسلامی این است که نگذارد زمینه ذلت برای کل امت و برای فرد فرد امت پیدا شود، دشمن در صدد ذلیل کردن و استخفاف ماست همان کاری که فرعون کرد در اینجا وظیفه دولتمردان است که با مدیریت صحیح، دشمن را ناکام و عزت مسلمان را حفظ کند، در این خصوص از دولت محترم مطالباتی داریم از جمله اینکه در تنظیم قیمت اجناسی که متوقف بر دلار نیست دخالت جدی کند.

عاملی تصریح کرد: بالا رفتن اجناس غیر متوقف بر دلار اجحاف بزرگی بر اقشار متوسط و پایین است و توان تنظیم زندگی را از آن‌ها می‌گیرد؛ تولیدکنندگان یک محصول در تهران جمع می‌شوند و با هم تبانی می‌کنند که قیمت محصول را بالا ببرند دولت هم تماشا می‌کند.

امام جمعه اردبیل اظهار کرد: عدم تامین مواد اولیه صنایعی که به محصولات پتروشیمی متوقف است یک خطای بزرگ از طرف دولت است در حالی که ریش و قیچی در مورد محصولات پتروشیمی دست دولت است هم تامین خوراک پتروشیمی‌ها با قیمت یارانه‌ای و هم صادرات آن بدون همکاری دولت مقدور نیست و دولت هرچه دستور دهد آن‌ها مجبور به اجرا هستند.

وی تصریح کرد: دولت از اینکه کالا‌های اساسی را با دلار چهار هزار و ۲۰۰ تومانی به حد کافی تامین کرده، جای تشکر است، اما مایحتاج مردم فقط کالا‌های اساسی نیست.

خطیب جمعه اردبیل گفت: از اینکه وزیر کشور دیروز به استانداران استان‌های مرزی و گمرکات دستور داده که از خروج کالا‌های اساسی جلوگیری شود، تشکر داریم؛ عجب است که کالا‌های یارانه‌ای به صورت کامیونی از تمام مبادی خروجی کشور خارج می‌شد و دولت ما تماشا می‌کرد و تازه دیروز متوجه فاجعه شده‌اند.

عاملی افزود: متاسفانه با خبر شدیم فردی که باعث شکل‌گیری موسسات مالی ورشکسته شد و ۲۰ هزار میلیارد از آن جهت بر دولت تحمیل و به نقدینگی کشور اضافه شد، به یک سمت مهم اقتصادی نصب شد، او باعث شورش‌های اخیر در سال گذشته بود که از مشهد در اثر اعتراض سپرده‌گذاران شروع شد؛ ارتفاع قیمت ارز و عدم نظارت بر مصرف ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی از جمله خرابی‌های کار اوست، اینگونه اقدامات دولت، دهن کجی به شعور مردم است و مردم انتظار جدی محاکمه چنین فردی را دارند نه اینکه سمت خطیر به ایشان داده شود.

وی بیان کرد: عدم مدیریت منابع انسانی در کشور بدترین صدمه را به کشور زده است و عزل و نصب‌های سیاسی و جناحی، کشور را به نقطه بحران می‌رساند.

نماینده، ولی فقیه در استان اردبیل اظهار کرد: سپاه با موشک نقطه زن شهر کویه در اقلیم کردستان عراق را هدف گرفت و اقتدار نظامی و علمی خود را اثبات کرد، ارزش علمی و نظامی این حرکت استثنایی است و درس بزرگی برای کرد‌های تروریست، حکومت اقلیم، آمریکا، عربستان و اسرائیل داد.

عاملی گفت: در این ماجرا خیانت و نفاق حکومت اقلیم کاملا روشن است و آن‌ها باید به نحوی متنبه شوند در حالی که ایران در زمان صدام به مسئولان فعلی اقلیم، نهایت لطف و رحمت را کرد.

وی تصریح کرد: تروریست‌های اکراد، برداشت غلط از خویشتن داری ایران دارند، آن‌ها خیال می‌کنند که کشور ما متاثر از سیاست‌های جدید آمریکا و ترامپ است و توان مقابله با تحرکات آن‌ها را ندارد؛ آن‌ها تبلیغ می‌کردند که ایران ضعیف شده و حالا بهترین موقع است که مناطق کردنشین ایران به میدان فعالیت احزاب کردی تبدیل شود، این فکر شوم باید از ذهن آن‌ها بیرون می‌رفت و سپاه با اقتدار این کار را کرد.

امام جمعه اردبیل افزود: وقتی تروریست‌ها به مجلس و حرم امام حمله کردند اگر سپاه مقر داعش در دیرالزور را نمی‌زد تلقی آن‌ها این می‌شد که ایران عاجز از رد فعل است در نتیجه حملات آن‌ها نقطه پایان نداشت.

عاملی تصریح کرد: احزاب کردی معاند و تروریست اخیرا آن چنان جری شده بودند که با تشکیل مرکزی به عنوان مرکز هماهنگی و فعالیت مشترک احزاب کردی در اقلیم کردستان ادعا می‌کردند که در آینده نزدیک می‌توانند مثل مناطق کردنشین سوریه اداره محلی مناطق کردنشین ایران را به دست بگیرند!

وی اظهار کرد: حالا نه فقط اکراد تروریست بلکه اربابان آن‌ها در آمریکا، اسرائیل و عربستان خوب فهمیدند که "این دم شیر است به بازی مگیر".
ارسال نظرات