خبرهای داغ:
امام جمعه صالح‌آباد عنوان کرد

عاشورا يعنی بیعت نکردن و عدم مصالحه و سر یک میز ننشستن با دشمن مکاره

امام جمعه صالح آباد گفت: عاشورا یعنی «هیهات من الذلة»؛ عاشورا يعنی بیعت نکردن و عدم مصالحه و سر یک میز ننشستن با دشمن مکاره؛ عاشورا یعنی سر دادن و سر خم نکردن در مقابل ظلم.
کد خبر: ۹۰۵۷۴۴۰
|
۲۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۸

عاشورا يعنی بیعت نکردن و عدم مصالحه و سر یک میز ننشستن با دشمن مکارهبه گزارش خبرگزاری بسیج از بهار، حجت الاسلام حمید افتخاری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر صالح آباد ضمن تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم، به بیان عظمت این ایام گرانقدر پرداخت و با اشاره به موضوع اشغال سفارت ایران در بصره و حضور منافقان بعثی در این بین اظهار داشت: اختلاف افکنی استکبار بین شیعیان دو کشور عامل اصلی به وجود آمدن این ماجرا است.

وی با  تقدیر از گروه جهادی «حشدالشعبی» اتحاد شیعیان دو کشور در راهپیمایی بزرگ اربعین را خاطرنشان شد وافزود: دشمن نمی‌تواند از این آب گل آلود ماهی بگیرد.

امام جمعه صالح آباد به شهادت ۱۱ تن در یکی از پاسگاه‌های مرزی کشور گریزی زده و اقدام موشکی سپاه پاسداران به مقر این گروه‌های تروریستی را عملیاتی تلافی جویانه و قدرتمند دانست.

وی همچنین در مدح عظمت بی کران عاشورا بیان کرد: عاشورا مقابله همیشگی با قدرت‌های ظالم است؛ عاشورا یعنی «هیهات من الذلة»؛ عاشورا يعنی بیعت نکردن و عدم مصالحه و سر یک میز ننشستن با دشمن مکاره؛ عاشورا یعنی سر دادن و سر خم نکردن در مقابل ظلم.

افتخاری اضافه کرد: کربلا یعنی دست برداشتن از دنیا آن هم وقتی مقابل دینت ایستاد، یعنی اعتراض به منکر یعنی هدف داشتن یعنی خفتگان را که خود را به خواب غفلت زده‌اند بیدار کردن یعنی تغییر سرنوشت.

وی عنوان کرد: عاشورا جاودانه شدن و جاودانه ماندن است، یعنی حاضر باشی به خاک بیفتی اما به مذلت نیفتی، یعنی همه چیز خود را فدای راه وهدف خود کنی و این معنای «کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا» است.

امام جمعه صالح آباد تصریح کرد: همه جا می‌تواند کربلا باشد وهمه روز می‌تواند عاشورا باشد، چون در همه اعصار یزید و یزیدیان هستند بنابراین حسین و حسینیان نیز باید باشند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات