خبرهای داغ:
امام جمعه موقت همدان گفت: متاسفانه اخلاق دینی در جامعه رها شده است و هیات های مذهبی، روحانیان، بزرگان و موثران جامعه این موضوع را جدی نمی‌گیرند.
کد خبر: ۹۰۵۷۴۳۷
|
۲۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۳

متاسفانه اخلاق دینی در جامعه رها شده استبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت‌الاسلام محمد جوادی در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه همدان بیان داشت: متاسفانه اخلاق دینی در جامعه رها شده است و هیات های مذهبی، روحانیان، بزرگان و موثران جامعه این موضوع را جدی نمی‌گیرند.

وی اضافه کرد: امر به معروف و نهی از منکر جزو مهمترین دستاوردهای قیام امام حسین (ع) است و اصلاح امت تنها از این طریق محقق می شود.

امام جمعه موقت همدان با بیان اینکه امام حسین(ع) برای اصلاح امت جدش و مقابله با انحرافی که در جامعه اسلامی ایجاد شد، جان خود را فدا کرد، اظهار داشت: امروز دشمنان نظام در فضای مجازی یا حقیقی درصدد گرفتن عقاید و ارزش‌های ما هستند.

وی انجام کارها برای رضای خدا را دستاورد دیگر قیام امام حسین(ع) برشمرد و افزود: اگر خدا را از تمام کارهای دینی خود جدا کنیم، آن کارها ارزشی نخواهد داشت.

جوادی جوان‌گرایی را از دیگر پیام‌های قیام امام حسین(ع) عنوان کرد و با بیان اینکه باید به این نسل بها داده و آنها را دینی و ارزشی تربیت کنیم، تحقق روحیه ایثار و شهادت در جامعه را از دیگر دستاوردهای این قیام دانست.

وی بر رعایت عفت و حجاب چه برای مردان و چه زنان تاکید و اسراف در جامعه را نکوهش کرد و از تمام مردم به ویژه هیات مذهبی خواست نسبت به این موضوعات حساس باشند.

امام جمعه موقت همدان با اشاره به اینکه استفاده از ظروف یکبارمصرف پلاستیکی باعث بروز مشکلات زیست‌محیطی می‌شود، گفت: مردم و هیات مذهبی باید نسبت به این امر توجه داشته باشند.

وی با بیان اینکه بانوان باید زینبی عزاداری کنند، تماشای عزاداری دیگران در خیابان از سوی این قشر را بی‌فایده دانست و خواستار رعایت شعائر دینی توسط زنان به عنوان قشری تاثیرگذار شد.

جوادی با اشاره به مشکلات اقتصادی در کشور اظهار کرد: بخشی از این مشکلات به خاطر سوء مدیریت مسئولان، بخشی دیگر به خاطر توطئه دشمنان و قسمتی نیز به خاطر عملکرد مردم است.

وی با بیان اینکه دشمنان با تحریم دارو، بانک‌ها، فروش نفت و تجارت با ایران درصدد از بین بردن نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند، گفت: در این میان مدیریت داخلی نیز از سوی برخی از مسئولان ضعیف است و نباید دیگر این سوء مدیریت را گردن استکبار بیاندازیم.

امام جمعه موقت همدان با اشاره به اینکه باید شایسته‌سالاری در صدر امور باشد، گفت: اگر مسئولی توانایی انجام کاری را ندارد باید پاسخگوی مردم و حق‌الناس باشد.

وی تاکید کرد: اینکه فردی با لقب سلطان سکه 14 هزار میلیارد تومان از مردم این کشور را می برد، به خاطر مدیریت ضعیف داخلی و نه توطئه استکبار است.

جوادی اظهار داشت: از طرف دیگر احتکار کالا و ارائه نکردن آن به مردم به موضوعی تبدیل شده است که متاسفانه در کشور شاهد انجام آن هستیم.

وی با اشاره به برخی شایعه‌سازی‌ها در خصوص کمبود یک کالای خاص در کشور و هجوم مردم برای خرید آن و یا احتکار برخی دیگر، افزود: این راه و رسم همیاری در جامعه نیست ضمن اینکه باید در مقابل این ترفندها و بازار سیاه آن هوشیار بود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات