خبرهای داغ:
مسئول تربیت و آموزش و سپاه ناحیه خوانسار گفت: امروز وظیفه ما تربیت نسلی است که ادامه دهنده راه سیدالشهدا علیه السلام باشد و در این مسیر حتی دشمنان ما نیز اذعان کرده اند که اگر بخواهند نظام دینی و اسلامی را نابود کنند باید روی قشر زنان به عنوان قشر تاثیرگذار و نوجوانان به عنوان قشر تاثیرپذیر و آماده پذیرش کار کنند.
کد خبر: ۹۰۵۷۴۲۴
|
۲۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از خوانسار، حجت الاسلام عزیزی در همایش شیرخوارگان حسینی که در حسینیه حضرت ابوالفضل علیه السلام قودجان پیش از ظهر امروز برگزار شد با اشاره به خصوصیات و ویژگی های اصحاب سیدالشهدا علیه السلام و لزوم کسب معرفت پیرامون این ویژگی ها برای رسیدن به جامعه مهدوی اظهار کرد: امام حسین علیه السلام اصحابی داشتند که بنا به فرمایش خودشان در میان تمام اصحاب انبیاء و ائمه اطهار علیهم السلام بی مانند بودند.

وی افزود: یکی از شاخصه هایی که اصحاب سیدالشهدا علیه السلام را متمایز می کند وفاداری به عهد است و حضرت و نیز بر این تاکید می کنند که اصحابی با وفادارتر از اصحاب خویش به عهدشان سراغ ندارند.

این خطیب وفاداری به عهد را لازمه عصر و جامعه مهدوی دانست و گفت: امروز باید ببینیم آیا نسبت به عهدی که با امام زمان (عج) بسته ایم متعهد هستیم و به تعهدات خود عمل می کنیم، هم چنان که امام زمان (عج) می فرمایند اگر شیعیان ما در وفای به عهد ما اجتماع می کردند توفیق زیارت ما برایشان به تاخیر نمی افتاد.

وی خاطر نشان کرد: امروز نیز اگر در جامعه خود به همین شاخصه وفای به عهد عمل می کردیم و اگر مردم ما به تعهدات خود نسبت به هم و مسئولان ما که خداوند وظیفه سنگینی به عهده شان گذاشته عمل می کردند، این مشکلات نیز وجود نمی داشت.

حجت الاسلام عزیزی با تاکید بر اهمیت وفای به عهد در مناسبات اجتماعی و سیاسی تصریح کرد: جامعه زمان سیدالشهدا علیه السلام نتوانست به وظیفه خود نسبت به امام زمانش عمل کند و امروز نیز نکند حرمت امام زمان (عج) در جامعه ما چنین وضعی یابد.

وی در ادامه با بیان اشاره رهبر انقلاب در جلسه خبرگان به منش و سیره شهید مدافع حرم و سه روز روزه شهید و همسرش برای دفع گناه از مجلس عروسی شان افزود: رهبر انقلاب این نمونه ها را از رویش های انقلاب عنوان کرده و درس آموز دانستند.

وی اضافه کرد: آن صفتی که موجب شد اصحاب امام علیه السلام ماندگار شوند این بود که زمین وجودشان برای اطاعت از امام علیه السلام آماده بود، وقتی قلب انسان آمادگی پذیرش داشته باشد حق را می پذیرد و در عین حال افرادی هم بودند که حتی با دیدن انبیاء و معجزات ایشان باز هم ایمان نیاوردند.

این خطیب و واعظ با اشاره به این که خداوند به جای چهره و اعمال به قلوب انسان ها نگاه می کند گفت: اصحاب سیدالشهدا علیه السلام این ویژگی را داشتند که قلوب شان آمادگی پذیرش حق را داشت و به دلیل همین ویژگی ها و وفاداری به امام علیه السلام امروز پیام حضرت به تربیت کنندگان نسل های بعد می رسد.

حجت الاسلام عزیزی با بیان زمینه های وفاداری و اهمیت وفاداری به امر خداوند، به حدیثی از رسول خدا (ص) اشاره کرد و افزود: پیامبر اکرم (ص) در این حدیث به پدران و مادران آخرالزمان که نسبت به امر دین فرزندان خود سستی می کنند اشاره کرده و می فرماید "وای بر پدران و مادران آخرالزمان که واجبات دین را به فرزندانشان آموزش نمی دهند".

وی افزود: امروز وظیفه ما تربیت نسلی است که ادامه دهنده راه سیدالشهدا علیه السلام باشد و در این مسیر حتی دشمنان ما نیز اذعان کرده اند که اگر بخواهند نظام دینی و اسلامی را نابود کنند باید روی قشر زنان به عنوان قشر تاثیرگذار و نوجوانان به عنوان قشر تاثیرپذیر و آماده پذیرش کار کنند.

مسئول تربیت و آموزش و سپاه ناحیه خوانسار با تاکید بر زبونی و شکست دشمن در مقابله با شور و معرفت حسینی تصریح کرد: دشمنان ما اعتراف می کنند در برابر این شور حسینی که در بین مردم و جوانان ما است نمی توانند کاری از پیش ببرند و لذا درصدد هستند توجه جوانان را از شناخت و معرفت حسینی به اموری چون شعرمحوری معطوف کنند.

وی خاطر نشان کرد: بنابراین اولین وظیفه ای که داریم وفاداری در برابر عهدی است که با خداوند داریم و سپس وفاداری در برابر مردم و امام زمان (عج ) است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها