خبرهای داغ:
یک کارشناس مذهبی:

نمازجمعه نشانگر وحدت بین آحاد جامعه است

یک کارشناس مذهبی گفت: حج نماد وحدت بین مسلمانان است و نماز جمعه نیز در مقیاسی کوچک‌تر نشانگر وحدت در بین آحاد جامعه است.
کد خبر: ۹۰۵۷۴۱۵
|
۲۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۱

نمازجمعه نشانگر وحدت بین آحاد جامعه استحجت الاسلام هادی خسروی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در اسدآباد با اشاره به فضیلت نمازجمعه اظهار داشت: نمازجمعه از نزدیک‌ترین حالات روحی انسان به خداوند متعال است.

وی تصریح کرد: طبق آیات، خداوند نظر خاصی نسبت به نمازجمعه دارد به طوری که این عمل از بزرگ‌ترین اعمال مسلمین برشمرده شده است.

این کارشناس مذهبی با اشاره به مطلع شدن مسلمین از احوالات هم در این آیین اظهارکرد: نمازجمعه در زمان پیامبر(ص) به عنوان یک رسانه مطرح بوده است.

وی ادامه داد: نمازجمعه به عنوان یک تریبون قوی برای رساندن حرف مردم به گوش مسئولین نیز مطرح است چراکه این آیین از انعکاس بسیار خوبی در جامعه برخوردار است.

خسروی همچنین به هجمه دشمنان در مقابل اسلام اشاره و عنوان کرد: آگاهی از تهدیدات و نقشه‌های دشمنان و حفظ وحدت بین مسلمین از دیگر برکات نمازجمعه است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان این حدیث که «نمازجمعه حج فقراست»، خاطرنشان کرد: حج نماد وحدت بین مسلمانان است و نماز جمعه نیز در مقیاسی کوچک‌تر نشانگر وحدت در بین آحاد جامعه است.

این کارشناس مذهبی در پایان به وجود سوره مبارکه جمعه در قرآن کریم پرداخت و افزود: نماز جمعه به قدری در نزد خدا مهم است که سوره‌ای از قرآن به نام جمعه نازل شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات