ناله مادران مازنی به یاد 6 ماهه حضرت رباب(س) و امام حسین(ع) در همایش شیرخوارگان حسینی

امروز مازندران همچون سراسر ایران و چند ده کشور جهان، روز هم‌نوایی مادران با ناله‌های جانسوز ربابه حسین(ع) در واویلای کربلا است، روز هم ناله شدن با بانویی که طفل شش ماه‌اش با لبان تشنه هدف تیر سه شعبه یزیدیان قرار گرفت.
کد خبر: ۹۰۵۷۴۰۳
|
۲۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، دوباره محرم آمد و همه ایران سیاه‌پوش شد در غم جانسوز شهادت حضرت امام حسین(ع) و یاران باوفایش.

امروز در ایران و چند ده کشور جهان، روز هم‌نوایی مادران با ناله‌های جانسوز ربابه حسین(ع) در واویلای کربلا است، روز هم ناله شدن با بانویی که طفل شش ماه‌اش با لبان تشنه هدف تیر سه شعبه یزیدیان قرار گرفت، تیر به نرمی گلوی علی‌اصغر(ع) خورد و شروع کرد به پرپر زدن و شهد شهادت جانش را پرآب کرد.

نخستین جمعه ماه محرم، در ایران اسلامی برای همه مادران و زنان ایرانی یادآور عشق‌بازی مادر و کودکی است که در محشر کربلا بودند و پابه پای سیدالشهدا تشنگی را چشیدند ولی خم به ابرو نیاوردند و خود را به صاحب کربلا سپردند.

لالا لالا لالا لالا             یکمی دووم بیار          دیگه رمقی نمانده

لالا لالا لالا لالا            یکمی دندون روی جیگر بزار          مشک رو یکی بر که بر می‌گرده زود 

خردسال‌ترین سرباز سپاه امام حسین(ع)  هم از تیر کینه و نفاق یزیدیان در امان نماند و با شهادتش برای همیشه تاریخ ماندگار و الگویی  برای علی‌اصغرهای کوچک زمان حال شد.

مادران صبور قائم‌شهری هم همگام با دیگر مادران ایرانی، در حسینیه عاشقان این شهرستان گرد هم جمع شدند و طفلان شیرخوار خود را آوردند تا آنها را با اشک ریختن برای طفل شش ماهه رباب، برای همیشه بیمه کنند.

چیزی که در حسینیه دیده می‌شد مادرانی بودند که کودکان خود را با سربند یا علی‌اصغر(ع)، یا زهرا(س) و یا حسین(ع) بر روی دست گرفتند و هم ناله با رباب هیهات من‌الذله را فریاد می‌زدند و با چشمانی اشکبار کودکان خود را روی دست تاب می‌دادند و برای‌شان لالایی می‌خواندند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها