خبرهای داغ:
جانشین فرماندهی کل سپاه پاسداران:
جانشین فرماندهی کل سپاه پاسداران گفت:پیام عاشورا به معنای ایستادن در برابر ظلم است و این پیام بی تفاوتی را برنمی‌تابد و باید مبارزه با ظلم را سرلوحه کار خود قرار دهیم.
کد خبر: ۹۰۵۷۳۹۰
|
۲۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در مهدیشهر، سردار حسن سلامی در یادواره سرداران و 230شهید شهرستان مهدیشهر اظهار کرد: امشب مهمان 230 لاله خونین رنگ از این سرزمین هستیم ستارگان درخشانی که بر سپهر این دیار تا ابد می درخشند و به عنوان حجت خداوند برای ما راه را به ما نشان می دهند  و همچنین مهمان دو شهید والا مقام،دو شهید گمنام اما پر آوازه در آسمانها هستیم؛ چرا که اهل اسمان شهدا را بهتر از اهل زمین می شناسند.

وی افزود: عاشورای حسینی؛ واقعه عظیمی که هرگز واقعه ای به این سهمگینی، شکوه و عظمت در تاریخ حیات بشر رخ نخواهد؛ واقعه ای که قله عظیم فضیلتها را در اوج برای همه بشریت ابدی کرد.

زمان رخداد حادثه عاشورا کوتاه بود؛ اما به اندازه ابدیت، خداوند به آن حیات بخشید؛ عاشورا زنده است

جانشین فرماندهی کل سپاه پاسداران گفت: واقعه های بزرگ همیشه جاودانند و هرگز کهنه نمی شوند، نمی میرند، از یادهانمی روند ، مردم با آنها زندگی می کنند.

سلامی بیان کرد: همه جلوه های روح عاشورایی در زندگی ما متجلی است؛ حتی زمانی که آب می نوشیم به یاد تشنگی و عطش اهل بیت (ع) در آن روزها و شبهای سخت در سال 61 هجری می افتیم و آنگاه که روح جوانمردی و فداکاری را می بینیم، بی اختیار به یاد علمدار کربلا می افتیم.

این مقام عالی تصریح کرد: وقتی مظلومی را می بینیم با الهام از عاشورا از او دفاع می کنیم؛ وقتی دشمنی سرسخت می خواهد هویت ما را به غارت ببرد و بر شئوناتمان مسلط شود و حرمت و نوامیسمان  را تهدید کند با الهام از عاشورا در مقابل او می ایستیم ؛ وقتی مصیبتی سنگین بر ما وارد می شود از آن مظهر صبر الهی حضرت زینب کبری (س)الهام می گیریم و همه مصیبتها را به واسطه آن مصیبت عظمی سبک و قابل تحمل می دانیم؛ بنابراین عاشورا و عناصری که این حادثه عظیم را شکل داده است در تمام شئون زندگی ما جاری است.

سلامی با تاکید بر اینکه ما درس های بزرگی از عاشورا آموخته ایم گفت:ما از عاشورا یاد گرفته ایم که هرگز هیچ بهانه ای برای ترک میدان جهاد در مقابل دشمنان هر چند بزرگ و به ظاهر نیرومند وجود ندارد؛ما از عاشورا الهام گرفته ایم که اگر بر حق باشیم؛ حتی اگر قلیل واندک نسبت به سپاه دشمن اما سر انجام آن پیروزی با ماست.

وی افزود: ما از عاشورا الهام گرفته ایم که نباید در مقابل دشمنان تسلیم شویم ؛پیام بزرگ عاشورا این است که برای بقای اسلام باید با دشمنان اسلام مقابله کرد.

جانشین فرماندهی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: امام حسین (ع)بهائی بود که خداوند برای بقای اسلام پرداخت؛ بنابراین  وقتی امام که تجلی حضور همه هستی و آفرینش است؛ باید برای حفظ اسلام قربانی شود و خانواده اش اسیر شوند؛ چرا خداوند اراده کرده است تا با شهادت امام حسین (ع) اسلام را حیات جاودانه ببخشد و الگویی بسازد از آزادی ،سعادت ؛عزت وکرامت و شرف.

وی تصریح کرد: امروز همان واقعه در حال تکرار است البته عاشورا با آن شکل تکرار نمی شود؛ امروز هم امام مسلمین در مرکز و قطب جهاد علیه مستکبران ایستاده است و همان حق و باطل در مقابل در مقابل هم صف آرایی کرده اند.

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها