مسئول بسیج اصناف و فعالان اقتصادی استان البرز گفت : 22 هزار دانش آموز بی بضاعت این استان زیر پوشش چتر حمایتی اصناف و خیرین بسیجی قرار می گیرند.
کد خبر: ۹۰۵۷۳۶۶
|
۲۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج ، علیرضا علیزاده درحاشیه طرح حمایتی بسیج اصناف البرز با عنوان «طرح یک کاسب یک دانش آموز» گفت: در روزهای آغازین سال تحصیلی جدید 3 هزار دانش آموز و به تدریج 19 هزار دانش آموز نیازمند از حمایت های مالی بسیج اصناف استان برخوردار می شوند.

طرح
وی با بیان اینکه چند ماه پیش این طرح توسط بسیج اصناف کرج مطرح و پس از موافقت در سراسر کشور اجرایی شد، اظهار داشت: در استان البرز 22 هزار دانش آموز نیازمند مشغول به تحصیل هستند که توان تهیه لوازم التحریر و نیازهای تحصیلی خود را ندارند.


وی با اشاره به اینکه هم اکنون 20 هزار نفر کسبه و اصناف بسیجی در استان مشغول فعالیت هستند، گفت: در اجرای این طرح این دانش آموزان زیرپوشش داوطلبانه اصناف متعهد و مومن می روند.

طرح
علیزاده ادامه داد: در اجرای این طرح نمادین بسته های کوچکی توسط بسیج اصناف شامل کیف و لوازم التحریر که تمام آن ها تولید داخلی هستند به قیمت 45 هزار تومان تهیه شده تا خیرین با پرداخت قیمت این بسته ها، آن ها را در اختیار دانش آموزان نیازمند قرار دهند.


مسئول بسیج اصناف و فعالان اقتصادی استان البرز به یکی دیگر از طرح های حمایتی اصناف از دانش آموزان بی بضاعت اشاره کرد و گفت: در یک اقدام جدید بر آن شدیم تا با هماهنگی بسیجیان آرایشگر سه روز قبل از بازگشایی مدارس، آرایشگران داوطلب در مدارسی که از قبل شناسایی شده اند حضور یافته و سر دانش آموزان پسر بی بضاعت در این مدارس را اصلاح کنند.

طرح
وی بااشاره به اقدامات مناسب بسیج اصناف استان در جهت رفع معضلات و مشکلات 120 هزار صنف فعال در البرز، گفت: نگاه ما به بسیج واصناف سازمانی نیست و اعتقاد داریم که هر کسی نظام و کشور را قبول دارد بسیجی هست و به همین منظور بابرگزاری جلسات وبازدیدهای مختلف از واحدهای صنفی و تولیدی درصدد رفع مشکلات آنان هستیم.

طرح
علیزاده با اشاره به عضویت 20 هزار نفر از اصناف در بسیج، اضافه کرد: ستاد اقتصاد مقاومتی در بسیج اصناف استان 2 سال پیش برای رفع موانع و مشکلات پیش روی اصناف تشکیل شد که تشکیل این ستاد راهی تشویقی برای عضویت بیشتر اصناف در بسیج است زیرا بسیاری از مشکلات ارتباطی، مالیاتی، بانکی، شخصی و... این اصناف از طریق پیگیری های این کمیسیون برطرف می شود.


طرح «یک کاسب- یک دانش آموز» به منظور پشتیبانی مالی اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی از دانش آموزان بی بضاعت و دانش آموزان بازمانده از تحصیل در آستانه سال تحصیلی 98-97 برگزار می شود.

 

خبرنگار بسیجی:شمایلی

ارسال نظرات