خبرهای داغ:
حبیبی گفت: هرگونه اختلال در بازار مصرفی مردم، از هر شخص و صنفی خیانت به مردم است. ممکن است هر چند سالی فشار اقتصادی در کشور ایجاد شود که در پی آن شخص انقلابی از غیر انقلابی تشخیص داده می شود
کد خبر: ۹۰۵۷۲۳۳
|
۲۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، منوچهر حبیبی معاون امور اقتصادی استاندار در جلسه ستاد تنظیم بازار بیان کرد: نکته اول نظارت و بازرسی ها می باشد. در شرایط فعلی باید روند بازرسی ها سریعتر شود و لذا با همین شدت و حدت این امر را ادامه دهیم تا کنترل بر بازار داشته باشیم. برخورد و صدور حکم باید اثرگذار باشد تا مردم تلاش دستگاه خدمت رسان را ببینند و اگر بخواهیم این تلاش اثر گذار باشد باید با شدت بامتخلفین برخورد شود و این امر جهت اعتمادسازی مردم و تنبیه افرادی است که به نوعی در بازار اخلال ایجاد می کنند. 
وی گفت: نکته دوم تامین نوشت افزار مدارس با توجه به بازگشایی مدارس است که باید تلاش شود به اندازه کافی و متناسب با سلیقه دانش آموز تامین نوشت افزار انجام شود تا کمبود و جهش قیمت در این حوزه نداشته باشیم.
معاون امور اقتصادی استاندار اظهار کرد: هرگونه اختلال در بازار مصرفی مردم، از هر شخص و صنفی خیانت به مردم است. ممکن است هر چند سالی فشار اقتصادی در کشور ایجاد شود که در پی آن شخص انقلابی از غیر انقلابی تشخیص داده می شود و اینجاست که باید همه دست اندرکاران به خصوص متولیان امر بازار وظیفه سنگینی به عهده دارند تا دشمنان داخلی و خارجی به اهداف خود نرسند.
حبیبی عنوان کرد: نکته بعدی تامین نهاده های دامی است. استان قزوین قطب فراورده های دامی است و ما به عنوان تولید کننده بخشی از مایحتاج کشور محسوب می شویم به گونه ای که محصولات تولیدی دامی شامل گوشت و لبنیات استان ۳۰ درصد در استان توزیع می شود و مابقی در سایر نقاط کشور توزیع می شود. 
وی تصریح کرد: نکته پنجم انسجام و هماهنگی امر ستاد تنظیم بازار است که موجب به روبه راه شدن امورات می شود و بسیاری از مسایل در درون استان حل می شود به شرطی که هماهنگی و انسجام بین همه دستگاهها وجود داشته باشد.
 معاون امور اقتصادی استاندار اضافه کرد: هر استانی مشکلات خاص خود را دارد و ما نیز باید از ظرفیت های استانی استفاده کنیم چرا که قزوین استانی توانمند است و ما باید به داشته های خود اکتفا کنیم و این ارتباط بین متولیان امر وجود داشته باشد.
حبیبی در ادامه خاطرنشان مرد: نکته بعدی این است که اصناف باید یکدیگر را حمایت کنند باید به فرموده رهبر انقلاب در این شرایط پشتیبان یکدیگر داشته باشند. بازار قزوین به متدین بودن مشهور است و انتظار ما، حمایت بازار قزوین در جلب رضایت مردم است. لذا نقش اصناف بسیار مهم است همه این شرایط سخت به پایان می رسد و شرایط خوبی در انتظارمان خواهد بود و باید گفت که این پس لرزها را همه انقلابها داشته اند.
وی اضافه کرد: نکته بعدی قیمت شیر است که بر روی لبنیات تاثیر دارد و موجب نگرانی‌ فروشنده ها، صاحبان صنایع تبدیلی و غذایی و واسطه ها شده است به همین دلیل باید در این خصوص به سرعت تعیین تکلیف شود.
معاون امور اقتصادی استاندار ضمن تشکر از جهاد کشاورزی که چندین اقدام مهم انجام داده گفت: در هیچ کجای کشور قیمت مصوب تخم مرغ وجود ندارد جهاد کشاورزی استان با خرید تخم مرغ از مرغداریها به قیمت مصوب شانه ای ۱۴ هزار تومان، و ارائه آن به بازار با قیمت ۱۶ تا ۱۸ هزار تومان فضای متعادلی را در بازار ایجاد کرده است.  
حبیبی عنوان کرد: در بحث تامین گوشت مرغ استان نیز، در تصویب قیمت مرغ به زیر ۸۰۰۰ تومان تلاش های قابل توجهی داشته است و  که این امر عزم دستگاه جهاد کشاورزی را نشان می دهد. همچنین در بحث گوشت منجمد نیز با عرضه گوشت گرم و منجمد قرمز بازار متعادلی را ایجاد کرده است.
1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها