خبرهای داغ:
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: مسیر عالم از وادی مصیبت امام حسین (ع) عبور می‌کند و توجه به مصیبت امام معصوم موجب می‌شود که انسان از غفلت در دنیا خارج شود.
کد خبر: ۹۰۵۷۱۹۰
|
۲۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۴:۵۱
مسیر عالم از وادی مصیبت امام حسین (ع) می‌گذرد
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد مهدی میرباقری شامگاه چهارشنبه در مراسم عزاداری حسینی در شبستان امام خمینی (ره) در حرم حضرت معصومه (س) با اشاره به ویژگی‌های اهل‌بیت (ع) اظهار کرد: ائمه معصومین (ع) نشانه‌های الهی هستند تا ما از طریق آن‌ها در مسیر قرب الهی حرکت کنیم، به این ویژگی ائمه معصومین (ع) در آیات قرآن اشاره شده است.

وی ادامه داد: عالم باطن بسیار گسترده‌تر از عالم ظاهر است و کسانی که چشم دل آن‌ها بینا شد، می‌توانند به مقامی برسند که حجاب‌های نورانی از جلوی این افراد برداشته شود و چیز‌هایی را ببینند که دیگران نمی‌بینند.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: تمام عالم آیات الهی هستند، اما این آیات می‌تواند موجب هدایت کسی شود که به امام معصوم روی آورد، عالم بدون امام برای انسان حجاب خواهد بود و او خداوند را گم خواهد کرد، رسیدن به خدا نیاز به امام معصوم دارد و نقش ائمه معصومین (ع) هدایت مردم به سمت خداوند است.

میرباقری با اشاره به نگاه فلاسفه مادی گرا اظهار کرد: این افراد در مورد خودشان یا عالم شک ندارند، اما می‌گویند که نسبت به خداوند شک وجود دارد.

وی ادامه داد: انسان اگر به امام معصوم برسد و امام شناس شود، تمام عالم با او صحبت خواهند کرد، کسانی که می‌دانند با کسانی که نمی‌دانند، یکسان نیستند، اعراض نکردن از ذکر خداوند موجب می‌شود که خواب انسان نیز عبادت باشد، تفکری که همراه با ذکر نیست، موجب نمی‌شود که انسان آیات خداوند را ببیند.

عضو خبرگان رهبری افزود: مجازات کسی که از امام معصوم روی برگردند، این است که در روز قیامت فراموش شد، ائمه معصومین (ع) نور الهی هستند و اهل‌بیت (ع) به عنوان پناهگاه برای مردم در دنیا و آخرت شناخته می‌شوند.

میرباقری، تلاش جریان باطل را ایجاد جدایی بین مردم و ائمه معصومین (ع) دانست و تصریح کرد: در زمان واقعه عاشورا فسادی که رخ داد، جدایی از امام معصوم بود و امام حسین (ع) برای طلب اصلاح در امت اسلامی قیام کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مسیر عالم از وادی مصیبت امام حسین (ع) عبور می‌کند و توجه به مصیبت امام معصوم موجب می‌شود که انسان از غفلت در دنیا خارج شود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها