کارشناس مسایل دینی:

دوام و بقای اسلام مرهون عاشوراست

کارشناس مسایل دینی، گفت: گریه بر امام حسین (ع)، اشك محرومیت از همراهی با آن امام عزیز و اشك شوق رسیدن به مقام شهداست.
کد خبر: ۹۰۵۷۱۴۰
|
۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ همزمان با ایام سوگواری سید و سالار شهیدان آقا اباعبدالله الحسین علیه السلام، مراسم سینه زنی و زیارت عاشورا در ناحیه مقاومت بسیج بن برگزار می شود.

حجت الاسلام حمزه رازی پور در این مراسم، گفت: محرم ماهی است، که مسلمانان در این ماه با واسطه قرار دادن اهل بیت سعی می كنند زندگی خود را از رذائل اخلاقی پاك نموده و به سمت فضائل حركت كنند، و این ماه آغاز نیرو گرفتن برای عبادت و اكتساب صفت تقوا در پرتو خادمی مظهر اصلی تقوا یعنی امام حسین علیه السلام است.

حجت الاسلام رازی پور اظهار داشت: عاشورا و محرم تاریخی نیست كه فقط در بایگانی تاریخ گاه گاهی به آن مراجعه كنیم؛ بلكه متعلق به همه زمانها و همه سرزمین هاست. عاشورا باعث بقا و دوام اسلام است، عاشورا مقابله درستی و فضائل با رذائل است. ردوگاه كرامت و سعادت در مقابل اردوگاه شقاوت و پستی است؛ لذا خود این ایام و نام اباعبدالله الحسین یك كلاس اخلاق است.

وی ادامه داد: انسان وقتی می خواهد یك حالتی را، یك احساسی را و شاید شادی و غمی را اظهار كند به یكی از سه روش؛ بیان با كلمات، نوشتار و در چهره نشان دادن انفعالات روحی ابراز می كند و قطعا گریه بر امام حسین علیه السلام، گریه و اشك ندامت یا عجز و ناتوانی یا اشك تزویر نیست؛ بلكه اشك فقدان و محرومیت از همراهی با آن امام عزیز و اشك شوق رسیدن به مقام شهداست.

ارسال نظرات
آخرین اخبار