خبرهای داغ:
کارشناس مذهبی گفت: برگزاری یادواره های شهدا بسیار ارزشمند است چرا که زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا انتقال پیام شهید و شهادت به نسل های بعدی است و نسل جدید ما با انتقال پیام شهدا بیمه می شوند.
کد خبر: ۹۰۵۷۱۳۲
|
۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، حجت الاسلام حسین پور از طلاب آستان قدس رضوی در یادواره شهدای کوی ولیعصر(عج) که در مسجد قبا برگزار شد اظهارکرد: شهید اولین کسی است که وارد بهشت می شود چرا که شهدا با ریختن خون خود و اهداء وجودشان و جان پاکشان  به دنیا پشت می کنند .

وی با بیان این که شهدا زمان شناس ترین انسانها هستند گفت: شهدا در یک مقطع زمانی ویژه و خاص جان وخونشان را فداکردند تا نسلی از بشریت وپاره ای از جغرافیای تاریخی بیمه شود.

حجت الاسلام حسین پور ادامه داد:خداوند حرکت به موقع و زمان شناسی ویژه ای به این افراد داده است که در موقعیت خاص یک حرکتی را انجام دهند وبه خصوص در انقلاب اسلامی و در دفاع از تمامیت ارضی و دفاع از انقلاب اسلامی و به ثمره رسیدن ایران و دفاع از ارزشهای دین جان خود را فدا کردند واین ارزشمند ترین کاری است که یک انسان می تواند انجام دهد.

وی با اشاره به برگزاری یادواره های شهدا گفت:برگزاری یادواره های شهدا بسیار ارزشمند است چرا که زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا انتقال پیام شهید و شهادت به نسل های بعدی است و نسل جدید ما با انتقال پیام شهدا بیمه می شوند.

این استاد حوزه ادامه داد: فرهنگ ایثار و شهادت  را باید زنده نگه داریم و باید حرکت رو به رشد انقلاب را در نسل های جوان ادامه دهیم و آن را به دیگر ممالک اسلامی منتقل کنیم .

 وی افزود: فرهنگ شهید و شهادت و ایثار باید به نسل های جوان منتقل شود چرا که مکتب شهدا مکتب حسینی است و شهدا راه و رسم شهادت را از علی اکبر،قاسم بن حسن و علی اصغر وابوالفضل العباس فراگرفته اند.

حسین پور اظهارکرد: شهدای کربلا و شهدای کربلای ایران حالت آمادگی کامل داشتند وترسی از نتیجه جنگ نداشتند که آیاد  درصحرای کربلا ودر جنگ تحمیلی به شهادت رسیدند و یا به پیروزی کامل نائل می شوند.

حجت الاسلام حسین پور درادامه با بیان این که دشمن در صدد ایجاد فتنه ای دیگر در آستانه چهل سالگی انقلاب است گفت: همه باید بیدار و آگاه باشند و بدانند که دشمن فتنه های ریز و درشت ایجاد می کند تا انقلاب اسلامی را که برآمده از خون شهداست و در آستانه 40 سالگی قراردارد به نابودی بکشاند.

 وی افزود: از فتنه و فتنه گری نمی ترسیم چون سعادت و شهادت را خط سرخ حسینی می بینیم .

 حجت الاسلام حسین پور ادامه داد: اگر چنانچه دشمن بخواهد فتنه گری وآشوب ایجاد کند وبخواهد مساله یاس و ناامیدی را در بین مردم ایجاد کند ما فرزندان مکتب تشیع و پیروان ائمه اطهار وشاگردان مکتب امام حسین از هیچ فتنه و فتنه گری نمی ترسیم  و این شعار نیست و نتیجه ان را خواهند دید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت:دشمن با ایجاد جنگ رسانه ای در فضای مجازی به دنبال ناامید کردن مردم است و گاها شاهد هستیم که چهره زشت پهلوی را تطهیر می کنند و می خواهند بگویند شهدا در اوایل انقلاب و جنگ تحمیلی نباید این کار را می کردند در حالی که خط روشن  را شهدای ما از مکتب حسین آموخته اند.

استاد حوزه اضافه کرد: در حال حاضر ما دریک جنگ قرارداریم و فقط قالب آن عوض شده است و گرنه جنگ،همان جنگ است وفقط ابزار آن فرق کرده است وبا فضای رسانه ای می خواهند نا امیدی را در دل مردم بکارند.

وی در پایان بیان داشت: اگر شهدای ما در جنگ تحمیلی عافیت طلب بودند هرگز شاهد این حماسه حضورشان نبودیم .

حجت الاسلام حسین پور ادامه داد: تمدن اسلامی به مرکزیت ام القرای ایران شکل گرفته است و به اوج خود رسیده و به قاره های دیگر هم منتقل شده است و ثمرات و نتایج آن را هم می بینیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها