امام جمعه بردسکن استحاله انقلاب و استحاله فرهنگی را دو نتیجه جنگ نرم دشمن دانست.
کد خبر: ۹۰۵۷۱۲۲
|
۲۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ حجت الاسلام امینی در رزمایش اقتدار عاشورایی ناحیه مقاومت بسیج بردسکن  ضمن تقدیر و تشکر از بسیجیان در این رزمایش گفت: نفس این چنین مجالسی اعلام آمادگی نیرو‌های ارزشی و انقلابی به دشمن جهت در صحنه بودن و در صحنه ماندن است.
 
وی در ادامه به تبیین جنگ دشمن علیه انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: در هر عصری دو نوع جنگ قابل تصور است یکی جنگ سخت که در این جنگ عده‌ای شهید، جانباز، و عده‌ای اسیر می‌شوند و بنا به فرموده  رهبر معظم انقلاب " جنگ نخواهد شد و مذاکره نخواهیم کرد " و این فرمایش مترتب بر آیه "ان تنصر الله ینصرکم و یثبت اقدامکم" می‌باشد؛ لذا جنگ سخت برای جمهوری اسلامی پیش نخواهد آمد و این به دلیل روحیه استقامت ملت ایران است.
 
امام جمعه بردسکن در ادامه گفت: البته، چون در عرصه سخت دشمن ناکام مانده است لذا در عرصه‌های اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی و در یک کلام عرصه جنگ نرم بی کار ننشسته و تلاش می‌کند تا از این طریق روحیه ملت را تضعیف نمایید و البته جا داشت که برخی از مسئولین اجرایی کشور فریب مذاکره با آنان را نمی‌خوردند که البته با نصایح رهبر فرزانه انقلاب هوشیار شدند.

وی همچنین به بعد فرهنگی جنگ نرم دشمن اشاره کرد و گفت: دشمن در این بعد تلاش می‌کند از طریق ساز و کار‌های فرهنگی، اصول انقلاب را خدشه دار کند.
 
امینی افزود: استحاله انقلاب و استحاله فرهنگی دو نتیجه جنگ نرم دشمن است. در این مبارزه هدف مساجد، دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه، دانشجویان و دانش آموزان، معلمان و همه کسانی هستند که کار فرهنگی را انجام می‌دهند لذا ماباید ارزش‌های جامعه  مثل توحید و خدا محوری را  تقویت نماییم.
 
وی در ادامه به بعد سیاسی جنگ دشمن اشاره کرد و ابراز داشت: دشمن تلاش می‌کند که شهروندان را نسبت به برخی مسایل تحریک و تجمعات اعتراض آمیز و ساختار شکنانه و نافرمانی مدنی سوق دهد و در پرتو آن اصل حکومت را تغییر دهد.

امام جمعه بردسکن اظهار داشت: جنگ اقتصادی یکی دیگر از ابعاد جنگ نرم دشمن علیه جبهه انقلاب است. دشمن می‌کوشد با ایجاد نارضایتی در میان مردم از طریق گرانی برخی از کالا‌ها و احتکار و ایجاد فشار اقتصادی بر اقشار مستضعف جامعه آنان را رو در روی نظام اسلامی قرار دهد و امروز متاسفانه می‌بینیم که عده‌ای با احتکار کالا‌های اساسی و ضروری مردم آب به آسیاب دشمن می‌ریزند و با یک برنامه ریزی نسنجیده‌ای که در مورد واگذاری سکه و ارز انجام شد برخی مستضعف‌تر و برخی برای خود به الاف و الوف رسیدند؛ که البته با ید با مدیریت صحیح و کمک‌گرفتن از دلسوزان انقلاب جلو آنان را گرفت.

در ادامه مراسم سرهنگ پاسدار علی محبی   ضمن عرض خیر مقدم و تسلیت ایام عزاداری حضرت ابا عبد الله الحسین(ع) به کلیه بسیجیان حاضر در میدان طی سخنانی به اهداف رزمایش بزرگ اقتدار عاشورایی بسیج و به نمونه‌هایی از اقدامات بسیج در حوزه‌های مختلف سازندگی و محرومیت زدایی اشاره نمود و گفت: بسیج با تمام توان این آمادگی را دارد که به مسئولین در هر جا نیازی احساس شد بدون هیچ چشمداشتی با قوت همکاری رساند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها