مددجوی کارآفرین شهرستان میامی با دریافت تسهیلات اشتغال‌زایی کمیته امداد و خرید یک‌منزل در روستای ابراهیم‌آباد سفلی نخستین اقامتگاه بوم‌گردی شهرستان میامی را به روی گردشگران خارجی و داخلی گشود
کد خبر: ۹۰۵۷۰۲۳
|
۲۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۹

به گزارش خبرنگار بسیج از میامی، به نقل از سایت خبری کمیته امداد،ماشاءالله عباسی، مددجوی کارآفرین عرصه گردشگری از سال‌ها سکونتش در روستای ابراهیم‌آباد سفلی شهرستان میامی گفت: بعد از گرفتن مدرک دیپلم مدت‌ها به دنبال کار بودم.

وی به علاقه و عرق شدید به روستای خود اشاره کرد و گفت: دوست داشتم اگر قرار است درآینده شغلی ایجاد کنم در همین روستا باشد.

مددجوی کارآفرین شهرستان میامی که مادرش هم تحت حمایت کمیته امداد بود از مراجعه به این نهاد باهدف جستجوی کار خبر داد و گفت: ایده یکی از کارشناسان اشتغال شهرستان میامی راه‌اندازی یک‌خانه بوم گردی در این روستا بود.

وی از دریافت تسهیلات ۱۵ میلیون تومانی اشتغال‌زایی کمیته امداد در سال ۹۶ اشاره کرد و گفت: با کمک دهیاری روستای ابراهیم‌آباد سفلی یک‌خانه بزرگ قدیمی با تسهیلات دریافتی از کمیته امداد خریداری کردم.

ماشاءالله عباسی از مراجعه به میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری برای دریافت مجوز برای راه‌اندازی خانه بوم گردی اشاره کرد و گفت: بعد از دریافت مجوز شروع به بازسازی و زیباسازی این ساختمان کردم.

این کارآفرین عرصه گردشگری بابیان اینکه این خانه را با مصالح سنتی در قالب هفت اتاق برای گردشگران مهیا کردم افزود: علاوه بر مناسب‌سازی فضا با معماری قدیم، انواع ظروف سنتی قدیمی و وسایل را خریداری و در تمام فضای این اقامتگاه بوم گردی قراردادم.

وی بابیان اینکه تاکنون از بازیگران عرصه سینما تا گردشگران خارجی مهمان این خانه بوم گردی بودند بیان کرد: ماهانه بیش از سه میلیون تومان از این اقامتگاه کسب درآمدمی‌کنم.

کارآفرین شهرستان میامی که به همراه مادر خود علاوه بر اجاره این اقامتگاه بوم گردی غذاهای بومی و محلی را طبخ و به گردشگران ارائه می‌کند افزود: برادر من به‌عنوان راهنمای گردشگر برای معرفی جاذبه‌های گردشگری شهرستان میامی و روستای ابراهیم‌آباد سفلی مشغول به کار است.

روستای ابراهیم آباد در ده کیلومتری شرق میامی با جمعیتی بالغ بر هزارو ۵۰۰ نفر قرار دارد.

ابراهیم آباد یکی از زیباترین روستاهای شهرستان میامی به شمار می رود که بر خرابه های شهر تاریخی زیدر که از قدمتی بالغ بر ۵۰۰ سال در زمان صفویه (شیخ صفی الدین اردبیلی) برخوردار بود، بنا شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها