نقشه حریم شهر قیامدشت تدوین شد

خبرگزاری بسیج: شهردار قیامدشت گفت: نقشه حریم این شهر پس از تایید مراجع رسمی و قانونی تدوین و از سوی استاندار تهران ابلاغ رسمی شد.
کد خبر: ۹۰۵۷۰۰۵
|
۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۶

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ حسین ترکاشوند اظهار داشت: شهرداری موظف است نسبت به تعیین حریم منطقه خود اقدام و سه تا پنج برابر حریم شهر نقشه برداری کند.

وی تصریح کرد: خوشبختانه در فاصله کمتر از یکسال از استقرار شهرداری در شهر تازه تاسیس قیامدشت، نقشه حریم این شهر پس از تایید مراجع رسمی و قانونی توسط استاندار تهران ابلاغ شد.

ترکاشوند با اشاره به چگونگی ابلاغ نقشه حریم شهر قیامدشت گفت: پس از تعیین نقشه حریم منطقه توسط شهرداری، به شورای شهر ابلاغ و به فرمانداری ارسال شد که در نهایت توسط کمیسیون توسعه استان بررسی و مورد ارزیابی و تایید رسمی قرار گرفت.

وی افزود: حریم شهری به محدوده حفاظتی اطراف شهرها گفته می شود تا شهرداری بتواند برای آینده شهر اراضی را از لحاظ ساختار زیست محیطی و فضاهای سبز حفاظت کند که در غیر این صورت افق و آینده شهر به مخاطره می افتد.

شهردار قیامدشت گفت: با این نقشه تمام مالکان و بهره‌ برداران واحدهای صنعتی، تولیدی، صنفی، تجاری، کارگاهی و انبار باید برای انجام امور حوزه مدیریت شهری خود همچون ساخت‌ و ساز، عوارض کسب و پیشه و فعالیت های زیست ‌محیطی به شهرداری قیامدشت مراجعه کنند.

قیامدشت در ۱۵ کیلومتری جاده خاوران و در انتهای جنوب شرقی حریم منطقه ۱۵ شهرداری تهران واقع شده است.

شهر قیامدشت پیش از این در خارج از محدوده قانونی شهر تهران قرار داشت و از خدمات شهرداری منطقه ۱۵ تهران استفاده می کرد که پس از شهر شدن دارای شهرداری مستقل و در محدوده شهرستان ری قرار دارد.

 

 

ارسال نظرات