حائري افزود : كشور آمريكا در قرن 21 و عليرغم داشتن توانائي و امكانات علمي ، تكنولوژي و سايبري كه داراست ، ولي همانند موريانه از درون در حال پوسيدن است و بحران هاي اجتماعي و فرهنگي اين كشور نابود شده است .
کد خبر: ۹۰۵۶۹۹۴
|
۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۰

به گزارش خبرگزاري بسيج استان مركزي ؛ حسام الدين حائري زاده عضو انديشكده يقين درجمع اصحاب رسانه استان مركزي به شرايط كشور وچگونگي مقابله با جنگ اقتصادي دشمن پرداخت و افزود : پديده جنگ اقتصادي يك موضوع جديدي در دوره انقلاب نبوده و اين شرايط در گذشته هم رخ داده و اين دوره فقط تاكتيك دشمن تغييركرده ، ولي مردم هنوز اين جنگ اقتصادي دشمن را باور نكرده اند.
وي درادامه گفت :علت جنگ اقتصادي دشمن به ناتواني در اعمال ابزارهاي ديگر قدرت در 40 سال انقلاب بوده ، و دراين دوره به سراغ جنگ اقتصادي عليه كشور روي آورده است.
حائري زاده خاطرنشان كرد : دشمن در جنگ اقتصادي به مراتب بيشتر از جنگ هاي فرهنگي آسيب خواهد ديد و وقتي امكان تبادل ارزي با دلار آمريكا كم و يا قطع شود اين در نهايت به ضرر آمريكا تمام خواهد شد .
عضو انديشكده يقين به عادت آمريكا در تحريم كشورها ، گفت : اعتراف دير هنگام برخي مسئولين به اينكه آمريكا به تحريم كردن عادت دارد و با توجه به زيست طولاني همين مسئولين كه درخاك آمريكا داشته اند ، اين رد كردن اگراز روي اطلاع بوده نوعي خيانت است .
وي همچنين به نداشتن پشتوانه دلار آمريكا هم پرداخت و افزود : وقتي دلار دچار آسيب شود و حجم دلار كم شود به اين حركت منجرخواهد شد كه حجم عظيمي كه تورم آمريكا به دنيا صادر نموده ، به خود آمريكا سرازير ميشود و رگ حيات اين كشور كه با دلار است به نابودي آنها خواهد انجاميد .
حائري افزود : كشور آمريكا در قرن 21 عليرغم داشتن توانائي و امكانات علمي ، تكنولوژي و سايبري كه داراست ، ولي مثل موريانه از درون در حال پوسيدن است و بحران هاي اجتماعي و فرهنگي اين كشور نابود شده است .
عضو انديشكده يقين به حجم آسيب هاي اجتماعي در اروپا هم اشاره نمود و گفت : سال گذشته درانگليس وزير تنهايي شكل گرفته ،كه حدود 10 درصد جمعيت 80 ميليوني اين كشور در تنهايي زندگي ميكنند و آمارخودكشي هاي زياد و آسيب هاي ديگر را بايد به اين آمارها اضافه نمود.
وي به حجم بالاي نقدينگي دركشور پرداخت و گفت : كشور ايران از يك طرف به اقتصاد جهاني نپيوسته و از طرفي ديگرهمان منطق علم اقتصاد جهان را در اقتصاد كشور به كار گرفتيم و اين اقتصاد جهاني ، كشور را به توليد نقدينگي سوق مي دهد .
عضو انديشكده يقين تشريح كرد : تا وقتي اقتصاد كشور برمبناي ربوي باشد، اين جنگ ارزي وجود خواهد داشت و دشمن در جنگ اقتصادي فشارخواهد آورد ، والبته كشورهم فضاهايي را براي نفوذ دشمن فراهم نموده است .
وي به دلايل ديگر نقدينگي كشور اشاره کرد و گفت : اجرا نكردن اقتصاد مقاومتي در كشور به واريز نقدينگي مردم به بانكها منجر ميشود در حالي كه در اقتصاد اسلامي بايد به دنبال عدل آن باشيم و اين عدل باعث خواهد شد كه افراد به دنبال احتكار نباشند.
اين كارشناس اقتصاد به خيانت بزرگ شاه در رونق دلارهم اشاره نمود وافزود : بزرگترين خيانت شاه به بعنوان قدرت نفتي، پذيرش مبادله نفت با دلارآمريكا و به تبع آن پذيرفتن آن ازطرف سعودي ها بود كه اين موضوع در اوپك رسميت پيدا كرد .
حائري زاده به فرمايش امام (ره) درسال 63 هم اشاره نمود و گفت : حساسيت بالاي امام (ره) درخصوص رباي بانكي به حدي بود كه ايشان فرمودند : اگر خداي نكرده درجمهوري اسلامي دردولت ، اقتصاد و بانكهاي كشور ربابماند ،كشور ما اسلامي نيست.
وي همچنين خاطرنشان كرد : منظور از ربا گرفتن ديركرد و يا ميزان بهره بانكي و يا تورم نيست ، بلكه ربا به معناي كاركرد پول است و اين همان اقتصاد سرمايه داري ميباشد ، درحالي كه بايد فرد با آن پول توليدي داشته باشد.
عضوانديشكده يقين تنها راه مقابله با ربا را انقلاب اقتصادي دانست و افزود :انقلاب اقتصادي دربانكها ، بورس ،تامين اجتماعي ،علم اقتصاد، اوراق قرضه بر پايه باطل هستند و نيازبه انقلاب اقتصادي دارند كه اين حركت نيازبه مديران جهادي دارد .
حائري گفت : حل مشكل اقتصادي كشور نياز به فرهنگ سازي در ميان مردم دارد و اين حركت بايد با مطالبه گري از اساتيد ، طلاب و افراد متخصص باشد تا باورجنگ اقتصادي و نحوه مصرف به يك فرهنگ در بين مردم تبديل شود .
وي در پایان گفت : دشمنان در مدت 40 سال همه نوع فشارها و اقدامات خود را به كار بستند واين جمهوري اسلامي ايران بود كه توانست اين تهديدات را به فرصت تبديل نمايد و نمونه آن مقبوليت ايران دردنياي كنوني و ايجاد جبهه مقاومت بود كه اين حركت لرزه به اندام دشمنان انداخته است.

ارسال نظرات