رئيس شوراي هيئات مذهبي شهرستان مرزي هيرمند گفت: چهل سالگي انقلاب اسلامي ايران مديون توجه به اصول عاشوراي حسيني است و ماه محرم در انتقال پيام جهاني امام حسين(ع) نقش اساسي دارد.
کد خبر: ۹۰۵۶۹۷۲
|
۲۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۰

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان سیستان و بلوچستان، حسن اربابی، رئیس شورای هیئات مذهبی شهرستان مرزی هیرمند، در همایش اعزام روحانیون اعزامی از مشهد مقدس، قم و اصفهان به محل تبلیغ در مساجد شهرستان و روستا‌های تابعه گفت: ماه محرم در انتقال پیام جهانی امام حسین(ع) نقش اساسی دارد.

وی افزود: سوگواری و عزاداری برای امام حسین(ع) عامل وحدت و رمز موفقیت برای ملت بزرگ ایران اسلامی بوده است، چرا که انقلاب ما از توجه به قیام حماسه سازان کربلا سرچشمه گرفته شد.

اربابی با بیان اینکه عزاداری برای امام حسین(ع) دارای آثار و برکات فراوانی است، تصریح کرد: عزت و سربلندی، بقای فرهنگ دینی و اسلامی از مهمترین اثرات و برکات ایام سوگواری محرم است.

شایان ذکر است روستای کنگ شیرعلی خان متشکل از اهل سنت و تشیع که در مراسم عزاداری و سوگواری آقا اباعبدالله الحسین(ع) و یاران باوفایش به صورت مشترک و با وحدت شرکت می‌کنند.
ارسال نظرات