خبرهای داغ:
فاطمه اسدزاده
دبیر مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر (ع) فارس خبر داد:
دبیر مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر (ع) فارس از برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی در ۵۰۰ نقطه فا خبر دارس با مشارکت اهل سنت و اقلیت‌های مذهبی خبر داد.
کد خبر: ۹۰۵۶۸۸۵
|
۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از شیراز، شاهرخ صبوری، دبیر مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر(ع) استان فارس امروز در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز گفت: امسال برای پانزدهمین سال متوالی همایش شیرخوارگان حسینی در ۵۰۰ نقطه استان فارس برگزار می‌شود.

وی با بیان اینكه این همایش به‌صورت سراسری در اولین جمعه ماه محرم مصادف با ۲۳ شهریورماه در ۵ هزار و ۱۰۰ نقطه ایران و ۴۱ كشور دنیا در ۵ قاره برگزار خواهد شد تصریح کرد: از آنجا که عشق امام حسین(ع) دین و مذهب خاصی نمی‌شناسد، از تمام ملت‌ها‌، ادیان و اقلیت‌های مختلف در هر منصبی به نوعی ابراز ارادت به ساحت مقدس امام حسین(ع) نشان می‌دهند.

صبوری با بیان اینكه پوشش برنامه‌های شیرخوارگان حسینی و همچنین سوگواری‌های تاسوعا و عاشورا منطقه آزاد قشم به عهده استان فارس است، گفت: علاوه بر این‌ها برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی در كشورهای عمان و قطر به عهده فارس است كه در این راستا ما ۳ هزار و ۴۰۰ دست لباس شیرخوارگان حسینی را به زبان عربی آماده و به این كشورها ارسال كردیم.

رئیس مؤسسه فرهنگی محبین ثارالله(ع)، بزرگترین سند عاشورا را مظلومیت حضرت علی‌اصغر(ع) توصیف كرد و گفت: امسال برای برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی ۷۸ هزار دست لباس آماده كرده‌ایم كه از این تعداد ۴۰ هزار دست لباس میان شهرستان‌های فارس و ۳۰ هزار دست لباس در شیراز توزیع می‌شوند.

وی اظهار كرد: همایش شیرخوارگان حسینی در شیراز با محوریت سومین حرم اهل بیت(ع) برگزار می‌شود كه از ساعت ۷ صبح ۳۰ هزار دست لباس در ورودی‌های حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) توزیع می‌كنیم.

به گفته صبوری، استان فارس مقام نخست كشور را در برگزاری این همایش هم به‌صورت كیفی و هم كمی در سال گذشته كسب كرده است،

دبیر مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر(ع) استان فارس خاطرنشان کرد: پیش از ایام محرم دشمنان تلاش‌های متعددی در فضای مجازی جهت كم‌رنگ كردن عزاداری‌های محرم و صفر به وسیله راه‌اندازی كمپین‌های مختلف انجام دادند اما مشاهده می‌كنیم كه تلاش آنان نتیجه عكس داده است چرا كه امام حسین(ع) تحریم‌شدنی نیست و بحمد الهی اقبال عمومی مردم به اسلام و حضرت سیدالشهدا(ع) زیاد است به طوری كه از دو ماه قبل افراد بیشماری تلاش كردند تا در برگزاری این همایش ما را یاری دهند.

وی همچنین از توزیع لباس‌های شیرخوارگان حسینی در بیمارستان‌‌هایی نظیر زینبیه، شوشتری و حافظ و مراكز بهداشتی كه مادران و نوزادان به آن‌ها مراجعه می‌كنند، خبر داد و گفت: این كار را امروز انجام می‌دهیم.

صبوری گفت: امسال در این همایش رأس ساعت ۱۰ صبح به‌صورت همزمان نذرنامه جهانی حضرت علی‌اصغر(ع) قرائت خواهد شد كه از طریق رادیو فارس نیز این برنامه به‌صورت مستقیم پخش می‌شود.

دبیر مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر(ع) استان فارس با تأكید بر اینكه تمام هزینه‌های برگزاری این همایش همگی از نذورات مردمی و خیران است و هیچ كمك دولتی در كار نیست، از عدم همكاری شورای شهر و شهرداری شیراز در این رابطه انتقاد كرد و گفت: متأسفانه شهرداری و شورای شهر شیراز نتوانستند نقش مؤثری در بحث فرهنگی این شهر داشته باشند و دین خود را ادا كنند در حالی كه باید به وظایف خود در این عرصه عمل كنند.

وی ادامه داد: این گله از مسئولان شهرداری و شورای شهر وجود دارد كه در این شهری كه به نام سومین حرم اهل بیت(ع) نام‌گذاری شده است، توجه لازم را به برگزاری چنین همایشی نداشتند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها