خبرهای داغ:
به مناسبت چهل سالگی انقلاب؛

طرح «چهل دیوار نگاره» در قم اجرا می‌شود

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر گفت: به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی طرح چهل دیوار نگاره در قم اجرامی شود.
کد خبر: ۹۰۵۶۸۸۰
|
۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۷
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، حسن مالکی نژاد گفت: المان‌های شهری و سیمای شهر که محتوای اسلامی و متناسب با معماری اسلامی داشته باشد توسط سازمام زیبا سازی انجام می‌گیرد و بر حسب یک برنامه ریزی و در فراخوان‌های مختلفی رونمایی می‌شود.
وی گفت: تصویر حضرت آیت الله مرعشی نجفی، و تصویر شهید مهدی زین الدین بصورت نمادین و المان‌ها و تصاویر در بلوار پیامبر اعظم (ص) به عنوان یک بلوار ملی که از تمام کشور در آن تردد دارند نصب خواهد شد.
مالکی نژاد با بیان اینکه به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به دنبال آن هستیم که چهل دیوار نگاره متناسب با دستاورد‌های انقلاب و مرتبط با دفاع و ایثار و شهادت طراحی کنیم.
وی تاکید کرد: یکی از مشکلات شهرداری‌ها کمبود بودجه است و با اجرای این چنین برنامه‌هایی با کندی روبرو هستیم، اما قرار است این طرح رونمایی شود.
عضو شورای اسلامی شهر قم افزود: برگزاری آیین مردمی بحمدالله با استقبال خوبی روبرو شده و یکی از سیاست‌های شورای شهر خواهد بود که به جای روی آوردن به مسائل هزینه بر به مسائلی پرداختیم که مشارکت مردمی در آن زیاد باشد.
مالکی نژاد با عنوان اینکه شورای شهر وظیفه سیاستگذاری‌های شهری را پیگیری می‌کند گفت: بیشترین سیاست گذاری‌ها در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی است، و این چنین برنامه‌های که به همت مردم و با بهره گیری از توان ارگان‌ها برگزار شود بسیار مفید و ارزشمند است، که حضور ما در این برنامه‌های مردمی در جهت ارزیابی و بازخورد آن است تا بر حسب نیاز در برنامه ریزی‌ها و سیاست گذاری ها، به آن توجه بیشتری شود.
رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر قم در ادامه عنوان کرد: محله شهرقائم جوانان مومن و انقلابی و فعالی دارد و همین روحیه انقلابی و جهادی باعث این شده که بوستان‌ها با اجرای چنین برنامه‌هایی به فضای امن برای خانواده‌ها تبدیل شود، که امید واریم در تمام بوستان‌های شهر چنین برنامه‌های وجود داشته باشد و فقط از فضای سبز آن‌ها استفاده نشود.
مالکی نژاد در پاسخ به سوالی مبنی بر جمع آوری پوستر‌های نصب شده در شهر با عنوان از حرف تا عمل یک قدم است که از سوی خانه طراحان انقلاب اسلامی به اجرا گذاشته شده است، گفت: برداشت اشتباهی شده بود، که به یک نهاد و یا یک مسئول خاصی اشاره نداشت بلکه مخاطب آن مسئولینی، از مجلس شورای اسلامی، دولت، سپاه، ارتش، قوه قضائیه و ... بودند و از گفتار تا عمل آن‌ها فقط یک قدم است، که بصورت‌های مختلفی طراحی شده بود؛ و حرف دل مردم و عمومی بود. وقرار هم نیست آن‌ها را از سطح شهر جمع آوری کنیم.
ارسال نظرات
آخرین اخبار