تا تصویب نهایی منطقه آزاد صنعتی و تجاری بانه و مریوان یک قدم مانده و آرزوی کردستانی‌ها بزودی تحقق می‌یابد.
کد خبر: ۹۰۵۶۸۴۷
|
۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان،  معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان در جلسه کارگروه توسعه صادرات استان با اشاره به تصویب کلیات و جزئییات طرح منطقه آزاد صنعتی و تجاری بانه و مریوان در مجلس شورای اسلامی گفت: این مصوبه هم اکنون در شورای نگهبان است و در صورت تصویب نهایی آرزوی بزرگ کردستانی‌ها که همانا ایجاد منطقه آزاد در بانه و مریوان است تحقق می‌یابد.

حسین فیروزی افزود: با ایجاد منطقه آزاد، روند سرمایه گذاری در بانه و مریوان تسهیل می‌شود و سرمایه گذاران می‌توانند از مزایایی مناطق آزاد از جمله معافیت‌های مالیاتی، بخشودگی سود و عوارض گمرکی، نداشتن تشریفات زاید ارزی واداری وسهولت در فرایند‌های صادرات و واردات با جذب سرمایه گذاری خارجی استفاده کنند.

وی همچنین از تمامی دستگاه‌های متولی در امر تغییر کاربری درخواست کرد در شعاع ۲۰ کیلومتری مرز بانه و مریوان بدون مجوز استان اقدام نکنند.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان هم در این جلسه از روند افزایش صادرات در ۵ ماهه نخست سال جاری خبر داد و گفت: حجم کل مبادلات استان در ۵ ماهه نخست سال جاری هزار و ۷۱۲ هزار تن به ارزش دو هزار و ۵۷۵ میلیون دلار بوده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل به لحاظ وزنی ۴۳ درصد و به لحاظ ارزشی ۱۲ درصد افزایش داشته است.

محمد بختیار خلیقی با اشاره به اینکه ۵ قلم عمده صادراتی استان حیوانات مولد نژاد خاص از نوع گاو، گوجه فرنگی، ماهی، هندوانه و مواد پلاستیکی بوده است گفت: کشور‌های عراق، افغانستان، پاکستان، فدراسیون روسیه و رومانی کشور‌های عمده هدف صادراتی کردستان هستند.

ساماندهی مرز باشماق مریوان دستورکار دیگراین جلسه بود که مقرر شد سازمان حمل و نقل وپایانه‌های استان زمینه‌ی ساماندهی این مرز رسمی باشماق را فراهم آورد.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات