جامعه‌ای که تولید دانش، تولید فکر، تولید کالا، تولید فرهنگ اسلامی داشته باشد آنگاه کالای با کیفیت هم تولید می‌کند و مردم آن مصرف‌کننده کالای تولید داخل نیز می‌شوند.
کد خبر: ۹۰۵۶۸۴۵
|
۲۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهار محال و بختیاری؛ امام جمعه سامان در جمع مسئولین ادارات دولتی و نهادهای نظامی و انتظامی این شهرستان گفت: مقام معظم رهبری (مد ظله العالی ) در پیام نوروزی خود خطاب به مردم ایران، سال 1397 را سال حمایت از کالای ایرانی نامیدند و تأکید کردند سیاست‌های اجرایی و عملکرد مسئولان دولتی و حکومتی باید به سمت تحقق این موضوع باشد، از این منظر می‌توان گفت که حمایت از کالای ایرانی در جامعه ی تولید محور، محقق می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین عقیلی افزود: حمایت از کالای ایرانی یک هدف‌گیری عالمانه است و جامعه‌ای که تولید دانش، تولید فکر، تولید کالا، تولید فرهنگ اسلامی داشته باشد آنگاه کالای با کیفیت هم تولید می‌کند و مردم آن مصرف‌کننده کالای تولید داخل نیز می‌شوند.

وی خاطر نشان کرد: پشتیبانی از تولید ملی و کالای ایرانی به ‌منزله حمایت از اشتغال، سرمایه، کار و کارگر ایرانی است. کارگر ایرانی زمانی در جامعه حرمت پیدا می‌کند که تولید ایرانی در چنین جامعه‌ای شکل گرفته باشد و ارج و کرامت کارگر ایرانی در یک جامعه تولید محور نه مصرفی، معنا و مفهوم پیدا می‌کند.

امام جمعه سامان افزود: لذا برای حمایت از کالای ایرانی باید فعالیت‌های گسترده فرهنگی و اجتماعی در کشور صورت گیرد، تا مصرف کالای داخلی در جامعه به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود.

عقیلی یادآور شد: همچنین از علل مهم تعطیلی برخی از کارخانجات، ریزش نیروی انسانی و تولید با ظرفیت پایین، تکنولوژی قدیمی، بدهی‌های زیاد، تسهیلات مالی، ضعف مدیریت، نبود بازار فروش مناسب و دپوی کالا در انبارها هستند که باید برای مواجهه با هر کدام از آن‌ها سیاست مناسب و کارآمد داشته باشیم.

وی تصریح کرد: ما نمی‌خواهیم مردم را محکوم کنیم به مصرف کالای بد، بنابراین وظیفه داریم هم کمک کنیم قیمت تمام شده کالای ایرانی ارزانتر و رقابتی‌تر بشود و هم تکنولوژی بهتری بیاید و کیفیت آنها ارتقا یابد.

 

ارسال نظرات