خبرهای داغ:
تامل عاشورایی:

چرا نذر امام حسین را به فقرا نمی دهید؟

سوالی که به مناسبت دهه محرم و یا اربعین هویدا می شود و کسانیکه اعتقاداتشان در آنتالیا،پاتایا خوابیده با بیان سخنان موهوم یاد فقرا می افتند.
کد خبر: ۹۰۵۶۸۳۱
|
۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۴

خبرگزاری بسیج قزوین: سوالی که به مناسبت دهه محرم و یا اربعین هویدا می شود و کسانیکه اعتقاداتشان در آنتالیا،پاتایا خوابیده با بیان سخنان موهوم یاد فقرا می افتند.
چرا هزاران پرس غذا توزیع می کنند و میلیونها متر لباس و پارچه و علم کوتل میخرند تا به خدا نزدیک شوند اما کسانی هستند که در زیر فقر جان می دهند.
با یکی از دوستان به اصطلاح روشنفکر هم کلام بودم که به تازگی از سفر سریلانکا،تایلند،مالزی،سنگاپور برگشته است و فریاد می زد که این چه داستانی است، کشور این همه فقیر دارد مردم عقل درست حسابی ندارند! این هزینه ها را بدهند به فقرا همه چی درست می شود.
گفتم؛ اگر دولت کار خودش را به درستی انجام دهد و سایر قوا نیز کار جهادی کنند نیازی هست که نذر امام حسین فقر را ریشه کن کند؟
جواب داد: درست است، اما بهتر است برای فقرا هزینه شود. از او پرسیدم مسافرت به کشور های آسیای جنوب شرقی و غربی چقدر هزینه شد؟
گفت؛ ۵۵میلیون تومان!
گفتم؛ چرا به فقرا ندادید؟چرا فکر نکردید در این کشور هم فقیری وجود دارد؟ فقط وظیفه عزاداران امام حسین ع است که خود را وقف فقرا کنند!؟
آن هم چه کسانی یاد فقرا افتاده اند؟ کسانیکه خودشان مولد فقر هستند و اعتقاد به امام حسین ندارند.
از غذای نذری امام حسین فقیر و غنی برخوردار می شوند اما از سفر پاتایا و اروپا،هاوایی،آلاسکا چند فقیر جامعه اغنا می شوند؟
بی شک هیچ کس نمی خواهد فقر در جامعه باشد، آنان که به عشق امام مظلوم چند روزی را برجسته می کنند، اگر این هزینه ناچیز و اندک را در آنتالیا می کردند بسیار عزیز کرده رسانه ها و روشنفکران می شدند.
اصلا پول را باید در جایی هزینه کنی که بوی تعفن و بیماری جنسی یا برهنگی بیداد می کند تا شما را همه چیز دان و همه چیز فهم بدانند.
۹میلیون ایرانی بیش از ۴۰میلیارد دلار تحت عنوان ارز مسافرتی خارج کردند به عبارتی ۴۰۰هزار میلیارد تومان که برابر با کل بودجه عمرانی کشور است!
اگر این بودجه را به فقرا می دادند چه می شد! در عزای امام حسین ع آمریکا بیش از ۴۵میلیون دلار سالانه هزینه می کند تا این مولفه اعتقادی و قدرت را از بین ببرند اما در ایران عده ای بدون تفکر یاد فقرا می افتند!.
چرا پس از عاشورا یاد فقرا نیستید؟ هزینه کردن در دهه اول محرم ظلم به فقراست اما هدیه ۱۵میلیاردی برای دوست دخترخود در روز والنتاین کمک به فقراست؟ هزینه میلیاردی خرید والنتاین و کریسمس برای بچه مسلمان شیعه نشانه روشنفکریست اما هزینه و نذری برای مکتب عاشورا نشانه ظلم به فقراست؟
گرفتن جشن پوریم یا ایرانی کشی در اسراییل ۳ برابر دهه محرم هزینه دارد نشانه پیشرفت و شادیست اما هزینه برای عاشورا ظلم به فقراست.
آن زمان که یهود نسل کشی ایران را رقم زد، ناشی از نفوذ بود و حمله مغول به ایران را در تاریخ به یاد داریم که تنها مکتب عاشورا ایران را از دست مغول ها نجات، عده ای از شیعیان سبزوار با راه اندازی جنگ های چریکی بنام سربداران توانستند مغول ها را مهار کنند و سربداران شیعه حسین بن علی بودند نه تابع کسانیکه سر حسین را بریدند.
1002/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار