خبرهای داغ:
رییس دادگستری شهرستان البرز گفت:

کلاهبرداری اینترنتی از موارد مهم جرائم سایبری

رئیس دادگستری شهرستان البرز گفت: بردن مال دیگران با استفاده از ابزارهای اینترنتی و سیستم‌های کامپیوتری که صرفاً محدود به استفاده از اینترنت و کامپیوتر نمی‌شود، کلاهبرداری اینترنتی نام دارد.
کد خبر: ۹۰۵۶۸۲۲
|
۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، ابوالفضل محبی خاطر نشان کرد: دادگستری در دو قالب پیشگیری و رسیدگی جرائم را مورد بررسی قرار می دهد در وهله اول دستگاه قضا سعی می کند در راستای پیشگیری در طرح مدارس آموزش های لازم را به دانش آموزان بدهد تا شهروندان به پیامک های کذبی که برایشان ارسال می شود توجه نکنند.
محبی بیان داشت: در رسیدگی پرونده ها به این گونه است که پس از اینکه از فرد توسط نیروی انتظامی (پلیس فتا) از فرد مزاحم خود شکایت می کند پرونده به دادسرا ارجاع می شود تا پس از مراحل قانونی جرم ثابت شده و مورد باز خواست قرار گیرد.
این مقام قضایی افزود: جوانان امروزی در این فکر هستند تا بدون هیچگونه تلاش و زحمتی پولدار شوند به همین دلیل از طریق پیام های تبلیغاتی که برایشان ارسال می شود اقدام می کنند، از سوی دیگرمجرمین سایبری می توانند کارمند اخراج شده یک بانک باشند و یا یک گروه کاملا حرفه ای که می تواند به راحتی حساب مردم را خالی کند.
رییس دادگستری شهرستان البرز تصریح کرد: دانلود و استفاده از اپلیکیشن های ناامن توسط گوشی های تلفن همراه و از سایت های نامعتبر نیز از دیگر موارد ارائه شده کلاهبرداران برای سوء استفاده از کاربران و موضوعات چالش برانگیز در فضاهای اینترنتی است.
ابوالفضل محبی با اشاره به اینکه بیشتر کلاهبرداری‌های اینترنتی مربوط به سوء استفاده از کارت‌های بانکی برای خرید است، افزود: اصولا تمام جرائم دنیای فیزیکی در دنیای مجازی هم وجود داشته و اتفاق می‌افتد که یکی از این جرائم، کلاهبرداری‌های بزرگ از طریق کارت‌های بانکی است که هم در دنیای واقعی و هم در دنیای مجازی بسیار اتفاق می‌افتد. یکی از این موارد خرید و فروش‌های اینترنتی است که در این خرید و فروش، فروشنده از غیرقانونی بودن کار و کالایش اطلاع دارد و از طریق فروش اینترنتی از خریدار مبلغی را دریافت می‌کند و یا اطلاعات بانکی خریدار را به سرقت می‌برد.
وی تصریح کرد: در زمینه تدلیس در ازدواج هم باید تاکید کرد که در دوران دبیرستان به دانش آموزان مهارت های لازم زندگی را آموزش نمی دهند و معلم پرورشی که باید روش زندگی را به دانش آموزان یاد دهد، این کلاس را تبدیل به یک کلاس سرگرمی می کند به بیان ساده تر، پرورش در کنار آموزش امری بسیار کامل و ضروری است.
رئیس دادگستری شهرستان البرز ادامه داد: مهارت همسر گزینی و همسر داری از آموزش های لازم و ضروری یک زندگی است که باید توسط خانواده و آموزش و پرورش شکل بگیرد ضمن اینکه مردم باید گفتگو کردن را بلد باشند چرا که بسیاری از اختلافات با گفتگو کردن حل خواهد شد.
وی در پایان خاطرنشان کرد: متاسفانه از هر 4 ازدواج یکی به طلاق ختم می شود که این موضوع کاملا نگران کننده است زیرا مردم باید دقت کنند که اکثر قریب به اتفاق ازدواج های مجازی پایدار نبوده و به جدایی ختم خواهد شد.
1004/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار