در جمع بانوان فرهیخته بسیج فارسان عنوان شد:
نشست کارگروه زنان با موضوع سبک زندگی به همت بسیج جامعه زنان در شهرستان فارسان برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۵۶۷۴۶
|
۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از  استان چهارمحال و بختیاری؛ نشست کارگروه زنان به همت بسیج جامعه زنان شهرستان فارسان با موضوع سبک زندگی اسلامی با حضور جمعی از بانوان فرهیخته بسیجی در حسینیه الزهرا(س) سپاه ناحیه فارسان برگزار شد.

 فرمانده سپاه ناحیه فارسان در جمع بانوان بسیجی این شهرستان گفت: در کتاب زندگی؛ قرآن و احادیث ائمه اطهار، هر چیزی که لازمه زندگی بشر است وجود دارد و ما معمولا برخی از مولفه های دینی مانند نماز، روزه و... را که نسبت به آنها آگاهی داریم مراعات می کنیم، در حالی که مولفه های دیگری نیز هست و آگاهی کمتری از آنها در دست ماست. ما در این جلسه، به دومولفه اشاره خواهیم کرد.

وی افزود: مولفه اول توجه به مسجد است و باید دانست که عبودیت مسجد در اسکلت و ساختمان و بنای زیبای آن خلاصه نمی شود؛ بلکه باید آن را در درون مسجد، حضور افراد درآن، نظم و ترتیب و چینش حتی وسایل مسجد و...، جست وجو نمود.

یزدانی ادامه داد: با توجه به آیه ی 20 سوره ی حدید "«اعلموا انما الحیوه الدنیا لعب ولهو وزینه وتفاخر بینکم وتکاثر فی الاموال والاولاد...»"، مولفه بعدی تربیت دختران و پسران می باشد. در این خصوص نکاتی چون؛ زمان و مکان تربیت، دوره ی تربیت، دوره ی تولد و...، بسیار مهم می باشد.

وی گفت: در این آیه مراحل تربیتی به پنج  دوره تقسیم می شود؛ هفت سال اول "لعب" یعنی بازی وسر گرمی ،هفت سال دوم "لهو و عیش"، سوم "زینت"، چهارم "تفاخر"، پنجم "تکاثر" می باشد، که جنگ نرم در همین دوره ی لعب و لهو رخ می دهد و مسئولیت ما را در تربیت فرزندانمان دو چندان می کند.

یزدانی تصریح کرد: اگر مواظب تربیت بچه در این دو دوره نبودیم عواقب جبران ناپذیری را در پی خواهد داشت.

وی در پایان، وظیفه کارگروه بانوان را آسیب شناسی در این خصوص و ارائه راهکار جهت دفع چنین آسیب هایی عنوان کرد.

 

ارسال نظرات