خبرهای داغ:
معاون هماهنگی و امور عمرانی فرماندار ویژه ملایر ثبت جهانی انگور دره جوزان را برای این شهرستان و استان بسیار حساس دانست و گفت: به نتیجه رسیدن این اقدام نیازمند همت بالا و استفاده از تمامی ظرفیت‌ها است.
کد خبر: ۹۰۵۶۷۱۸
|
۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۰

ثبت جهانی انگور دره جوزان نیازمند همت بالا و استفاده از تمام ظرفیت‌هاستبه گزارش خبرگزاری بسیج از ملایر، حسین فارسی در نشست هماهنگی ثبت جهانی انگور و آیین‌های ملی خوشه برتر، شیره‌پزی مانیزان، میز تخصصی کشمش و کنفرانس ملی انگور بیان داشت: مراحل برداشت، انتقال و فرآوری انگور ملایر باید بر اساس قوانین و مقررات سازمان فائو مستندسازی شود.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه نمایندگان فائو زمانی برای بررسی نهایی پرونده ثبت جهانی انگور ملایر از منطقه دره جوزان بازدید می‌کنند که فصل برداشت انگور به اتمام رسیده و مستندسازی از روند کار در این راستا است.

معاون هماهنگی و امور عمرانی فرماندار ویژه ملایر ثبت جهانی انگور دره جوزان را برای این شهرستان و استان بسیار حساس دانست و تأکید کرد: به نتیجه رسیدن این اقدام نیازمند همت بالا و استفاده از تمامی ظرفیت‌ها است.

فارسی خواستار همکاری و همراهی مجدانه دستگاه‌هایی اجرایی مرتبط با ثبت جهانی انگور شد و افزود: هم‌اکنون در شرایط حساسی برای ثبت جهانی انگور ملایر هستیم و تمامی موانع و مشکلات باید رفع شود.

وی همچنین بر لزوم همکاری و مشارکت مدیران برای برگزاری مطلوب کنفرانس ملی انگور، خوشه برتر و آیین شیره‌پزی تأکید کرد و گفت: این آیین‌های ملی نیز باید همانند جشنواره مبل و منبت به‌خوبی برگزار شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی فرماندار ویژه ملایر با اشاره به کمبود اعتبارات و مشکلات مالی، خواستار استفاده از ظرفیت بخش خصوصی شد و ادامه داد: در حال پیگیری هستیم اگر اعتباری برای همدان 2018 اختصاص یافت، بتوانیم سهمی برای ملایر بگیریم.

فارسی همچنین خواستار تبلیغات و فضاسازی، نصب بنرهای مشترک در ورودی‌های شهر، سطح شهر و مراکز دهستان‌ها در راستای برگزاری چهار مراسم مهم کنفرانس ملی انگور، خوشه برتر، شیره‌پزی مانیزان و میز تخصصی کشمش شد.

وی آماده‌سازی و تجهیز اماکن اقامتی و مهمانسراهای سطح شهر، اطلاع‌رسانی و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی را از دیگر اقدامات برشمرد و گفت: در تلاش هستیم تا آیین‌های ملی همچون شیره‌پزی مانیزان و خوشه برتر انگور از طریق رسانه ملی نیز پوشش داده شود.

گفتنی است؛ کنفرانس ملی انگور، میز تخصصی کشمش، خوشه برتر و آیین شیره‌پزی مانیزان چهارم و پنجم مهرماه به مدت 2 روز در ملایر برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات