خبرهای داغ:
پس از سال‌ها مجاهدت در راه حق

آیت‌الله اشرفی‌شاهرودی به ملکوت اعلی پیوست

آیت‌الله شیخ مرتضی اشرفی‌شاهرودی پس از سال‌ها مجاهدت در راه حق به ملکوت اعلی پیوست.
کد خبر: ۹۰۵۶۷۱۰
|
۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، آیت الله شیخ مرتضی اشرفی شاهرودی مدرس حوزه علمیه، صاحب کرسی درس خارج فقه و از علمای سرشناس کشور، شامگاه سه شنبه در سن ۸۵ سالگی دار فانی را وداع گفت.
آیت‌الله مرتضی اشرفی شاهرودی مدرس خارج فقه حوزه علمیه شاهرود و از علمای به نام کشور در فقه و کلام، در نخستین ساعات بامداد چهارشنبه ۲۱ شهریورماه ۹۷ مصادف با دوم محرم ۱۴۴۰ پس از بازگشت از نماز مغرب و عشاء بر اثر عارضه سکته قلبی دار فانی را وداع گفت.
آیت الله اشرفی ۸۵ ساله بود و ۴۴ سال امامت جماعت مسجد جواد الائمه شاهرود را نیز بر عهده داشت.
وی فرزند مرحوم حضرت آیت الله العظمی حاج آقا بزرگ اشرفی شاهرودی و از شاگردان مبرز حضرت آیت الله العظمی خویی، حضرت آیت الله العظمی امام خمینی، آیت الله العظمی سید محمود شاهرودی، آیت الله العظمی سید هادی میلانی و آیت الله آقا شیخ حسین حلی و … در نجف اشرف بود.
آیت الله اشرفی که در دوران انقلاب اسلامی نیز در صف مبارزان علیه رژیم ستم‌شاهی قرار گرفته و همراهی بزرگانی مانند حسینی، دانش پژوه، توحیدی و ... را در کارنامه داشت، دارای اجازه اجتهاد از علمای بزرگی، چون آیت الله العظمی سید حسن موسوی بجنوردی و آیت الله العظمی سید عبدالاعلی سبزورای و آیت الله العظمی سیستانی و ... بود.
وی سال‌ها به تدریس و ترویج علوم و فقه اهل بیت عصمت و طهارت (ع) اشتغال داشت و طلاب و علمای فراوانی را پرورش و تقدیم جهان اسلام کرد. مرحوم آیت‌الله شیخ مرتضی اشرفی‌شاهرودی صاحب کرسی درس خارج فقه، مسؤول حوزه‌های علمیه امام صادق (ع) خواهران و حضرت، ولی عصر (عج) برادران شاهرود بود که متأسفانه به لقاءالله پیوست.
این عالم مجاهد و مبارز از معدود افرادی بود که طی حکمی از سوی آیت‌الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه کشور مجوز ارائه دروس خارج فقه و اصول در شهرستان شاهرود به وی اعطا شده بود.
خبرگزاری بسیج این ضایعه را به محضر، ولی عصر (عج)، رهبر معظم انقلاب، جامعه روحانیت و همه دوستدارانشان تسلیت گفته و از خداوند متعال برای این عالم ربانی طلب مغفرت کرده و برای بیت مکرم ایشان صبر جمیل مسألت می‌نماید.

اطلاعات مربوط به مراسم تشییع و تدفین آیت‌الله اشرفی شاهرودی متعاقباً اعلام می‌شود.

آیت‌الله اشرفی‌شاهرودی به ملکوت اعلی پیوست

آیت‌الله اشرفی‌شاهرودی به ملکوت اعلی پیوست

ارسال نظرات
پر بیننده ها