شهدای مدافع حرم بازگشته از سفر چندین ساله شام پرورش یافته مکتب غدیر و عاشورا و چراغ روشنابخش جامعه

شهدای ما پرورش یافته مکتب عاشورا هستند و چه خوب که در غدیر ولایت کشف و در محرم قیام و مجاهدت آمدند و مدافعان عاشورایی نام گرفته و راه نورانی‌شان، مشعل فروزانی در ادامه راه جامعه و شناخت راه از بیراهه‌های مختلف گردیدند و پیام‌رسان و سفیر امام حسین(ع) شدند تا گمنام نمانیم.
کد خبر: ۹۰۵۶۷۰۴
|
۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، مصلای بزرگ آیت‌الله جباری(ره) بهشهر در دومین شب از ماه محرم میزبان شهید و جوانی از مردان مرد روزگار بود؛ اویی که همچون همه همسنگرانش قنوت شهادت داشت و سجده ارادت به آستان خالق و معبود، از او انسانی در نهایت ارامش و ادب ساخته بود.

شهدای ما پرورش یافته مکتب عاشورا هستند و چه خوب که در محرم آمدند و مدافعان عاشورایی نام گرفتند و راه نورانی‌شان، مشعل فروزانی در ادامه راه ما و شناخت راه از بیراهه‌های مختلف است و پیام‌رسان و سفیر امام حسین(ع) شدند تا گمنام نمانیم.

مرور و تبیین حوادث و حماسه‌های دفاع مقدس، بازگوکننده ارزش‌ها و آرمان‌های ایثارگران و شهیدانی است که از جان، مال و ناموس خود گذشتند تا انقلاب ما حفظ شود و امروز بعد از گذشت دهها سال از جنگ تحمیلی و در آستانه چهل سالگی انقلاب، فرزندان غیور این انقلاب در ادامه راه برادران و پدران این سرزمین در دفاع از اسلام و انقلاب لباس رزم پوشیده و در دفاع از حرم در سوریه و شامات به شهادت می‎‌رسند تا ارمغان آن برای کشورمان، همچون شهدای انقلاب و دفاع مقدس، امنیت و آسایش باشد.

امروز مردان مردی از تبار مردان دیروز جبهه‌های حق علیه باطل در هشت سال دفاع مقدس، مرزها را درنوردیدند تا قداست حرم آل‌الله مورد تعرض قرار نگیرد، رفتند؛ شهید شدند؛ نیامدند و خانواده‌هایی همچنان چشم به راه ماندند؛ تا ایران به سرنوشت عراق و سوریه دچار نشود، تا امنیت مردمان ما برای همیشه حفظ بماند.

و اکنون سید سجاد خلیلی این شهید مدافع حرم آل‌الله اهل بهشهر که از شهدای جاویدالاثر به همراه سید جلال حبیب‌پور از بابلسر است در آستانه محرم، قدم بر دل‌های ما گذاشتند تا مستجاب‌الدعوه شوند و چه خوب و با شکوه مردم مؤمن ما با این شهدا وداع کردند و حق برادری و خواهری و پدری و مادری را ادا کردند.

 در شب وداع با پیکر شهید مدافع حرم، سید سجاد خلیلی عزیز در بهشهر همه آمدند و زنان و مادران مویه‌کنان برایش در کنار خانواده، مادری و خواهری کردند؛ هر چه بود امشب فریاد و اشک و آه و فراق از این جوان رعنای شهید مدافع حرم بود.

 آنچه که مردم و حاضران را بیش از پیش به حال و هوای شهدایی می‌برد و عطر شهدا را بیشتر در مجلس به مشام رساند؛ مداحی و جوش و خروش حسینی ما برای مدافعان عاشورایی سرزمین مان با مداحی مداحان و نوحه خوانی و مرثیه سرایی بوده است.

امشب همه آمدند و بیشتر از همه مادران و خواهرانی به چشم آمدند که با قاب عکسی در دست چشم انتظار یاران سفر کرده خود بودند؛ آمدند تا با ناله و فریاد از سید سجاد عزیز بخواهند که به حرمت جدش، به حرمت این ایام نشانی از سفرکرده‌شان برای آنان بیاورد و تمثال شهدایی که ناظر بر اعمال ما بودند.

 مادران و خواهران سرزمین مادری‌مان مازندران همیشه سرافراز، رسم و سنت دیرینه‌ای را از قدیم در دستور کار دارند و برای داماد مجمعه می‌گذارند ( سینی بزرگی که درون آن از میوه و شیرینی و شکلات و تنقلات پر شده است) و این رسم را برای تازه دامادها انجام می‌دهند.

امروز مادران و خواهران بهشهری برای سید سجاد بهشهرمان این تازه داماد شهرمان جوان‌مردی کرده و مجمعه بر سر گذاشتند تا این شهید را تا بهشت بدرقه کنند.

مردم ولایت‌مدار شهرستان گلوگاه هم در مراسم وداع با شهید سیدسجاد خلیلی در شهرستان گلوگاه و مردم روستای متکازین روستای محل  تولد این شهید عزیز در منطقه ییلاقی بخش یانه‌سر بهشهر هم با استقبال از این شهید عزیز، نام و یادش را گرامی داشتند.

 در شب وداع با پیکر پاک سید سجاد عزیز همچون همه مراسم وداع‌ها، بغض‌ها شکست، فریادها برای نبودنش بلند شد و ضجه‌های مادران و خواهران و آه از نهان برآمده‌شان، قلب‌های‌مان را تکه تکه کرد تا در محفل عاشورایی شهدا دل‌هایمان به دور از مادیات معطر به عطر خوش شهادت و عطر وجود شهدا شود.

در کنار همه ناله‌ها و فریادها و نوحه‌خوانی‌ها، کسی از تبار مدافعان حرم از شهدا و از رزمندگان مدافع حرم گفت؛ از ایثار و ایستادگی و مقاومت آنان در برابر تکفیری‌ها و عشق به ولایت‌شان گفت.

* شهدا درس‌آموخته مکتب عاشورا و مدافعان عاشورایی هستند

سخنران این مراسم با اعلام اینکه همه ما مدیون شهدا و خانواده‌های آنان هستیم؛ گفت: اگر نبود رشادت و از خودگذشتگی‌های مدافعان حرم، حرمی نداشتیم و باید جنگ با دشمنان را در کشورمان شاهد بودیم .

حجت الاسلام محمدکاظمی کیاسری از شهدا به عنوان نور و چراغ جامعه نام برد که به جامعه روشنایی بخشیدند و چراغ راه ما در تاریکی‌ها شدند که ایستادند و مقاومت کردند تا جامعه ما در آرامش بماند.

وی افزود: شهدای ما درس‌آموخته مکتب عاشورا هستند و به همین دلیل هم مدافعان عاشورایی شدند تا در مسیر ولایت باقی بمانند و الگوی ما در ادامه این مسیر شوند.

 با حضور مسؤولانه، جوانمردانه و وفادارانه مردم مؤمن، ولایت‌مدار، وفادار، ارزشی و انقلابی ما در مصلای بزرگ آیت‌الله جباری(ره) بهشهر، عشق و ایثار معنای دوباره یافت و همه آمدند تا نشان دهند که ادامه راه شهدا را پایانی نیست و راه شهدا همچنان ادامه دارد.

آری، هرکسی قدم در راه اباعبدالله بردارند نام‌شان ماندگار می‌شود و امروز شهدای ما ماندگارترین ماندگار در جهان هستند که هیچ‌گاه نام و یادشان از لوح زرین افتخارآفرینی‌ها پاک نمی‌شود.

شهدای مدافع حرم، این مردان بی‌ادعای وطن‌ در ادامه راه شهدای کربلا و با درس آموزی از مکتب امام حسین(ع) و شهدای دفاع مقدس، به دور از نام و نان رفتند تا دست متجاوز به خاک ایران نرسد، رفتند تا از زنان و دختران و کودکان سرزمین آریایی دفاع شود و زنان سرزمین‌مان در امنیت و آرامش بمانند و امروز مهمترین وظیفه ما ماندن بر عهدی است که با شهدا بسته‌ایم که تا آخرین نفس در راه رضای او گام برداریم.

لب فروبند که مرغان غزل‌خوان رفتند

مرگ‌مان باد خدایا که شهیدان رفتند

ارسال نظرات
پر بیننده ها