خبرهای داغ:
آیت الله العظمی نوری همدانی در دیدار با رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس:
حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این که نمایندگان مجلس به اجرای قوانین توجه کنند گفتند: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در زمینه FATF باید بسیار هوشیار باشند، جمهوری اسلامی ایران سلطه پذیر نیست.
کد خبر: ۹۰۵۶۶۹۹
|
۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۴

به گزارش  سرویس  طلاب  و روحانیون خبرگزاری بسیج، حضرت آیت الله نوری همدانی امروز در دیدار رئیس و برخی از اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، ضمن تسلیت ایام عزای حسینی اظهار داشتند: خداوند در قرآن کریم می‌ فرماید «هرکس در مسیر ما خالصانه گام بردارد ما همیشه یار و یاور او خواهیم بود».

ایشان افزودند: امام راحل فرمود «مجلس در رأس امور است» به همین جهت عزت مملکت و عزت اسلام و نظام اسلامی در کف با کفایت نمایندگان محترم به ویژه کمیسیون مهم شما است و به همین جهت باید تلاش کنید که اقتدار نظام اسلامی محفوظ بماند.

این مرجع تقلید ادامه دادند: اولا این که تصویب کردن یک قانون مهم است ولی وکلای مردم باید در فکر اجرای آن هم باشند، نظارت برای اجرای قانونی که مصوب می‌ شود هم بسیار مهم است بنابراین شما علاوه بر تصویب قوانین سالم نظارت و جدیت کامل در اجرای آن قانون داشته باشید.

معظم له با اشاره به سوگند به عنوان یکی از موضوعات مهم در دنیای اسلام، ابراز داشتند: برای این که مردم اطمینان داشته باشند که مسئولان در مسیر درست گام برمی دارند از آنها خواسته شده که پیش از شروع کار سوگند یاد کنند، که خداوند هم در قرآن کریم تصریح کرده نسبت به پیمان و قسمی که داشتید وفادار باشید.

این مرجع تقلید بیان کردند: کار شما در کمیسیون امنیت ملی نیز بسیار حساس مهم است چون دو موضوع مهم امنیت و سیاست خارجی به دست شما سپرده شده است؛ چراکه امنیت تنها امنیت مالی نیست، بلکه شامل عزت و عظمت و شایستگی نظام می‌شود.

 

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که ما در نظامی اسلامی برگرفته شده از فرهنگ اهل بیت(ع) زندگی می‌ کنیم، بیان کردند: مسأله اقتصاد که امروز بیشتر مدنظر است مسأله ای بسیار مهم و در عین حال در کشور ما ضعیف است، اقتصاد از جمله اموری است که سریع ضعف خود را نشان می‌ دهد.

این مرجع تقلید ابراز داشتند: با نشستن و جلسه گرفتن و حرف و بیانیه کار درست نمی شود، مردم می‌ خواهند ارزانی و فراوانی و از بین رفتن بیکاری را در سفره و زندگی خود ببینند که تا امروز ندیده اند، نباید اقتصاد را به تحریم و برجام گره بزنند، چرا که بیشتر آن مربوط به داخل و خود مملکت است.

حضرت آیت الله نوری‌همدانی عنوان داشتند: مردم برای این نظام جوانان خود را داده اند و از زندگی خود گذشته اند به همین جهت توقع دارند که به امور آنها رسیدگی شود.

ایشان با تأکید بر این که در مجلس شورای اسلامی نباید اختلاف دیده شود، افزودند: بعد از بحث و مناظره و گفت وگو در مورد یک مسأله دیگر نباید مشاجره و اختلافی دیده شود که این مسأله ضربه می‌ زند؛ مجلس مجمع افراد نخبه است.

این مرجع تقلید عنوان کردند: امام حسین(ع) هم در طول سفر خود از مدینه به مکه و از مکه تا کربلا همیشه سعی می‌ کرد که همراهان خود را غربال کند، چراکه اگر حتی یک نفر در روز عاشورا تسلیم دشمن می‌ شد جریان نهضت عاشورا زیر سؤال می‌ رفت، به همین جهت است که در نهایت تعداد بسیار کمی با سیدالشهدا(ع) ماندند.

اعضای مجلس همگی باید نخبه باشند

معظم له با اشاره به این که مجلس باید تماما افراد نخبه را درون خود ببیند، خاطرنشان کردند: از نظر امنیت و سیاست خارجی چشم ها به شما دوخته شده است و مردم هم از شما توقع دارند؛ این را هم بدانید که فرهنگ ما با فرهنگ غرب فرق دارد و به همین جهت نمی توانیم با امثال ترامپ و آمریکا مذاکره کنیم.

حضرت آیت الله نوری‌همدانی تأکید کردند: شنیده ایم که دوباره قرار است قرارداد FATF را به مجلس بفرستند، شما در این زمینه باید بسیار هوشیار باشید و بدانید ما نظامی سلطه پذیر نیستیم، انقلاب اسلامی ما روز به روز در حال پیشرفت و قدرت است و مردم هم می‌ دانند که نظام ما برگرفته شده از اهل بیت(ع) و عاشورا است که نمی تواند با بیگانگان و بدخواهان کنار بیاید.

 

حوزه نیوز

 

ارسال نظرات