فرهنگ جهاد و شهادت در جامعه اثر گذار است

عبدالله ملکی در همایش یاد یاران با حضور یک‌هزار و 300 پیشکسوت و رزمنده عرصه جهاد و شهادت سه استان شمالی کشور به میزبانی مازندران در این شهرستان، اظهار کرد: فرهنگ جهاد و شهادت فرهنگ بسیار ارزشمند و اثرگذار در جامعه است.
کد خبر: ۹۰۵۶۶۶۱
|
۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، عبدالله ملکی در همایش یاد یاران با حضور یک‌هزار و 300 پیشکسوت و رزمنده عرصه جهاد و شهادت سه استان شمالی کشور به میزبانی مازندران در این شهرستان، اظهار کرد: فرهنگ جهاد و شهادت فرهنگ بسیار ارزشمند و اثرگذار در جامعه است.

وی افزود: اداره‌کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در راستای تدوین و نقش رزمندگان، ارگان‌ها و رزمندگان مازندران در دفاع مقدس با فعالیت پژوهشی در حال انجام است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران تصریح کرد: برای انتشار و تدوین کارهای پژوهشی رزمندگان و بزرگان دفاع مقدس با اداره‌کل همکاری مطلوبی داشتند.

این مسؤول با اشاره به چاپ 110 عنوان کتاب در زمینه دفاع مقدس، بیان کرد: ۴۰ کتاب دیگر در زمینه دفاع مقدس طی سال جاری رونمایی می‌شود.

ملکی، راه‌اندازی مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس در مازندران را از دیگر اقدام مهم در استان دانست و اظهار کرد: ساخت این مرکز در سه فاز برنامه‌ریزی شده که فاز نخست آن تاکنون با ۳۳ میلیارد تومان احداث شده و طی سه ماه دیگر افتتاح می‌شود.

وی با اعلام اینکه دو فاز دیگر پروژه با عنوان اروند و مازندران در سال‌های آینده افتتاح می‌شود و مرکز شهدای خان‌طومان هم در دست اقدام است، بیان کرد: بیش از ۴۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل و اجرای فاز دوم نیازمندیم.

مدیرکل حفظ آثار و‌نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران با اعلام عنوان کتاب "نقش مازندران در پیروزی انقلاب"، ادامه داد: این کتاب در آینده نزدیک به چاپ می‌رسد.

این مسؤول با اعلام بهره‌برداری از فاز اول و دوم مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران در سال 1398، خاطرنشان کرد: در نشست هزار و 300 پیشکسوت و رزمنده عرصه جهاد و شهادت سه استان شمالی کشور از ۱۰ نفر از نویسندگان، پژوهشگران و هنرمندان عرصه دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم سه استان شمالی کشور با اهدای لوح سپاس و جوایز نقدی تجلیل شد همچنین در این مراسم کتاب «هزاره پایداری» بر محوریت مازندران در سیر تاریخ به قلم علی‌اکبر عنایتی رونمایی شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار