خبرهای داغ:
مسئول دفتر نمايندگي ولی فقیه در ناحيه سپاه زيركوه:
مسئول دفتر نمايندگي ولی فقیه در ناحيه سپاه زيركوه گفت: هدف قيام امام حسين(ع) انجام يك واجب عظيم از واجبات دين خدا و مقابله با جامعه منحرف و برگرداندن جامعه به مسير حق واجب شد حضرت امام حسين(ع) قيام كند اگرچه اهل بيت ايشان شهيد شوند و به اسارت بروند.
کد خبر: ۹۰۵۶۵۷۰
|
۲۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاري بسيج از خراسان جنوبی، حجت الاسلام والمسلمین حسين عبدي، مسئول دفتر نمايندگي ولي فقيه در ناحیه سپاه زيركوه با اشاره به كتاب انسان 250 ساله مقام معظم رهبري درباره زندگي سياسي مبارزاتي ائمه(ع)، هدف قيام امام حسين(ع) را احياي امر به معروف و نهي از منكر و اصلاح حكومت جدش رسول خدا(ص) بيان كرد.

وي با بيان اينكه از حركت چند ماهه امام حسين(ع) درس ها و عبرت هاي زيادي از زمانی كه از مدينه خارج مي شوند تا روزي كه به شهادت مي رسند مي توان گرفت گفت:عده اي هدف از قيام امام حسين را كنار زدن حكومت فاسد يزيد و تشكيل حكومت اسلامي ميدانند و عده اي هم هدف از قيام امام را شهادت مي دانند.

حجت الاسلام عبدي در پاسخ به اين دو ديدگاه با استفاده از نظرات رهبري در كتاب انسان 250 ساله،گفت: نمي توانيم بگوييم حضرت براي تشكيل حكومت و شهادت قيام كرد بلكه هدف حضرت بالاتر از اينها بود.

وي ادامه داد: طبق نظر رهبر انقلاب كساني كه گفته اند هدف امام حسين تشكيل حكومت بود و همچنين كسانيكه گفته اند هدف شهادت بود، ميان هدف و نتيجه اشتباه كرده اند.

حجت الاسلام عبدي افزود: هدف امام(ع) اينها نبود ولي براي رسيدن به آن هدف بايد حركتي صورت مي گرفت و آن حركت يكي از اين دو نتيجه حكومت و شهادت را دنبال داشت لذا حضرت براي هر دو آمادگي داشت ولي هيچكدام هدف نبود. بلكه اين دو نتيجه بود و هدف قيام اماحسين(ع) احياي امر به معروف و نهي از منكر و اصلاح حكومت جدش رسول خدا(ص) بود.

مسئول دفتر نمايندگي ولی فقیه در ناحيه سپاه زيركوه  بيان كرد: هدف قيام امام حسين انجام يك واجب عظيم از واجبات دين بود كه آن واجب را قبل از امام(ع) هيچكس انجام نداده بود حتي پيامبر(ص)، لذا براي مقابله با جامعه منحرف و برگرداندن جامعه به مسير حق واجب شد حضرت امام حسين(ع) قيام كند اگرچه اهل بيت ايشان شهيد شوند و به اسارت بروند.

وي اظهار داشت: امام حسين در وصيت نامه اي كوتاه اما پرمحتوا به برادرش محمد حنفيه مي نويسد، من از سر هوا و هوس قيام نكردم و قصد افساد و ظلم به ديگران را هم ندارم و در پي پست و مقام و مال دنياهم نيستم بلكه براي اصلاح امت جدم و برپايي امر به معروف و نهي از منكر قيام كردم و مي خواهم به سيره جدم و پدرم عمل كنم.  

گفتني است، اين مراسم به همت روابط عمومي و تبليغات سپاه ناحيه زيركوه، در جمع كاركنان پايور و وظيفه ناحيه زيركوه و گردان ششم امام حسين(ع) برگزار شد و قرار است اين مراسم در دهه اول محرم در نمازخانه ناحيه زيركوه برقرار باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها