خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه آزمایش عجیبی پیش آمده و شرط اولیه این است که خودمان را از بندگی غیرخدا آزاد کنیم گفت: آنهایی که امروز در این آزمایش پای حق می ایستند و همه مشکلات را تحمل می کنند از نوع اصحاب امام حسین سید الشهدا علیه السلام هستند.
کد خبر: ۹۰۵۶۴۲۸
|
۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در استان در مراسم عزاداری روز نخست ماه محرم که صبح امروز در ستاد فرماندهی سپاه انصارالرضا(علیه السلام) استان برگزار شد، ضمن تسلیت فرا رسیدن ماه محرم الحرام اظهار داشت: از اساسی ترین احساسات انسانی بشر حس پرستش است.

وی با بیان اینکه طبق دیدگاه صاحب نظران انسان شناسی، آثارمیدانی ماقبل تاریخ و آیات قرآن در می یابیم که انسان برای عبودیت آفریده شده است افزود: بندگی جزو جوهره وجودی انسان است و نمی تواند از آن جدا شود.

عبادی با بیان اینکه  عده ای با ارائه راهکارهای انحرافی خیال می کنند از عبودیت گریخته اند که چنین چیزی امکان ندارد متذکر شد: آنهایی که از عبودیت و بندگی معبود یکتا شانه خالی کرده اند اما بنده چیز دیگری شده اند.

وی عنوان داشت:  بندگی یعنی انسان طوری خلق شده که بخواهند یا نخواهد در بند یک شیء قرار می گیرد اگر آن چیزی که در بندش قرار گرفته حق باشد سعادتمند است اما اگر حق نباشد به بندگی هواس نفس گرفتار است.

مظاهر عبودیت غیرحق برای جوامع بشری مشکل ساز می شود

نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد: بسیاری از امور روزمره که برای جامعه بشری مشکل ساز می شود همان مظاهر عبودیت غیرحق است که فرقی ندارد عبادت مال ، زن، پول یا بت ها و پادشان باشد.

وی با بیان اینکه عبودیت پول با عنوان لیبرال سرمایه دار یا به اسم مسلمان باشد فرقی ندارد افزود: تنها نوع تفکر مهم است که به خاطر پول و طلا حاضر است انسانهایی را بکشد و کشوری را ویران کند که درآمدش بیشتر شود.

عبادی ادامه داد: انسان دنیا پرست همه امور دنیا را با درآمد و کسب ثروت می سنجد و دیگری برای شهرت، قدرت، ریاست و حزب خودش همین کارها را می کند. هیچ توجیهی ندارد جز اینکه این عبودیت در بند پول و ثروت قرار گرفته است.

وی بیان داشت: مواردی به عنوان توحید و شرک عنوان می شود که جنبه نظری و علمی ندارد بلکه انحرافی مطرح می کنند که تفرقه ایجاد کنند.

نماینده ولی فقیه در استان با ذکر سه مرحله برای شناخت مرز توحید و شرک اظهار داشت: یکی اینکه انسان فقیه متخصص مرز توحید و شرک را تعیین می کند آن هم به دلیل اینکه فقه ناظر به احکام ظاهری است به باطن هیچ کاری ندارد.

وی ادامه داد: مرحله بعدی در بحث های کلام و نظری است که بر مبنای برهان و عقیدتی مرزهایی برای توحید و شرک مشخص می شود و یک علم تخصص نظری است که در این باب آثار و کتب زیادی نوشته شده است و به انسان آگاهی و بصیرت می دهد.

باطن خودمان را از نظر توحید و شرک محک بزنیم

عبادی با بیان اینکه مرحله سوم در دنیا برای ارزیابی خود ما و شخصی است که باطن خودمان را از نظر توحید و شرک محک بزنیم خاطرنشان کرد: این مرحله مربوط به خدای متعال است و معیارها برحسب آن در قیامت انسان را روسفید می کند اما در دنیا فقط برای ارزیابی خود انسان است و دیگران را حاکم یا محکوم نمی کند.

وی ادامه داد: وقتی انسان در قیامت وارد می شود خانواده، شهرت و مال و دارایی به درد نمی خورد بلکه حقیقت مطلب که در دنیا بنده چه و که بوده است به درد می خورد.

نماینده ولی فقیه در استان تأکید کرد: اصلی ترین مسئله ای که سرنوشت قیامت و بعد از آن را رقم می زند حقیقت باطن انسان است و باید در ارزیابی خودمان دقیق شویم که نکند یک عمر به اسم مسلمان و موحد بگذرانیم اما در باطن مشکل داشته باشیم.

وی با بیان اینکه هر کس می خواهد بفهمد پیش خدا چه جایگاهی دارد ببیند که خدا پیشش چه جایگاهی دارد گفت: اگر در هرجا و موقعیتی حکم و رضایت خدا برایش اولی مطرح است پس خودش نزد خدا این جایگاه را دارد یعنی هر لحظه خدا او را بنده خودش می داند.

موحد محشور شدن در قیامت خیلی مشکل است

عبادی با بیان اینکه خداوند که فرمان داده مرا عبادت کنید تجهیزاتش را که فطرت انسان است عطا فرموده اظهار داشت: انسان موحد در کارهای شخصی، خانوادگی، اجتماعی، سیاسی، نظامی و اقتصادی  خدا برایش مطرح است و چراغ راه را از انبیاء و ائمه اطهار می گیرد تا در قیامت موحد محشور شود که این خیلی مشکل است.

وی با اشاره به وقایع صدر اسلام یادآور شد: آنهایی که به اسم موحد و مسلم بودند و به پیامبر(ص) ایمان  آورند اما بعد از مدتی تغییر می کنند، در بند چیزهای دیگری گرفتار می شوند، برای کار خلافشان توجیه درست می کند و با امام علی(ع) جنگیدند و امام حسین(ع) را به شهادت رساندند.

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه مشرکین بعد از رحلت پیامبر(ص) در باطن خودشان می دانند که حق رسالت و امامت را انکار می کنند گفت: در حالیکه باطنشان یقین دارد حق کدام است اما به راه خلاف می روند چون خداوند متعال انسان را طوری آفریده که حق و باطل را می شناسد اما انکار می کند یا می تواند بشناسد دنبالش نیست.

نفس پستی و توجیه کردن، سر وجدان خود کلاه گذاشتن است

وی با بیان اینکه نفس پستی و توجیه کردن، سر وجدان خود کلاه گذاشتن است افزود: امروز در آزمایشات بزرگی قرار گرفتیم و کسانی که دم از اسلام می زنند و عده ای که نماز اول وقت می خوانند اما متاسفانه با همه وجود در خدمت کفار و دشمنان اسلام هستند.

عبادی اظهار کرد:  پشتیبانان کفار متصدی امور حرم و مسجد النبی هستند. دشمنی که برنامه اش قتل عام مسلمانان و کشتن کودکان و غارت اموال مردم یمن است. هرجا هرکسی به هر نحوی ظلم و کفر را تأیید کند و در مقابل ظلم ها سکوت کند خدا برایش در اولویت قرار ندارد.

وی تصریح کرد: حتی در بطن نظام جمهوری اسلامی ایران نیز عناصری با تعبیر و توجیه هایی در برابر ظلم، کفر و بیدادها در دنیا برای منافع حزب و گروه خودشان بی تفاوت هستند. پس وجدان و انسانیت کجاست؟ عمرمان را در چه راهی سپری می کنیم؟

نماینده مردم در مجلس حرف صهیونیست ها را می زد

نماینده ولی فقیه در استان گفت: آنهایی که با توجیه و سکوتشان حرف دشمن را می زنند که گاهی متأسفانه در لباس مسئولیت هستند و نماینده مردم در مجلس حرف صهیونیست ها را می زد.

وی با تأکید بر اینکه آزمایش عجیبی پیش آمده و شرط اولیه این است که خودمان را از بندگی غیرخدا آزاد کنیم افزود: آنهایی که امروز در این آزمایش پای حق می ایستند و همه مشکلات را تحمل می کنند از نوع اصحاب امام حسین سید الشهدا علیه السلام هستند پس قدرخودتان را بدانید.

 عبادی ادامه داد: آزمایشات سخت پیش آمده اما نتیجه آن شکست بیگانه و روسفیدی دوستان اسلام است و کسانی که در این آزمایشات نمره خوب بگیرند از آنهایی که بعد از ظهور حضرت مهدی(عج) را درک کنند ارزش بیشتری دارند چون حل کننده معماها هستند.

انتهای پیام/

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها