فرماندار اردکان:

دفاع مقدس می‌تواند تمام نیازهای نسل جدید را پاسخ دهد

فرماندار اردکان با اشاره به لزوم تبیین ارزش‌های دوران دفاع مقدس برای نسل جوان جامعه گفت: دفاع مقدس می‌تواند تمام نیازهای نسل جدید را در زمینه‌های مختلف پاسخ دهد.
کد خبر: ۹۰۵۶۴۲۳
|
۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۵
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردکان، هادی مقیمی در جلسه هماهنگی برنامه‌های هفته دفاع مقدس ضمن تسلیت فرارسیدن ماه محرم گفت: واژه دفاع مقدس در فرهنگ ایرانی شکل‌گرفته است و دارای ارزش خاصی است. هیچ‌یک از جنگ‌های اتفاق افتاده در دنیا به‌عنوان دفاع مقدس یاد نمی‌شود.
وی افزود: دشمنان جمهوری اسلامی ایران از همان ابتدای شکل‌گیری انقلاب اسلامی و با توجه به هویت آن در تلاش بودند که این انقلاب را در نطفه خفه کنند که رژیم بعث عراق را با حمایت بیش از 40 کشور برای حمله به ایران تجهیز کردند اما با رهبری هوشمندانه حضرت امام خمینی (ره) و حضور یکپارچه مردم، این تجاوز و حمله متوقف شد.
فرماندار اردکان اظهار داشت: اکنون باگذشت سی سال از پایان دفاع مقدس و حضور نسل‌های جدید که فضای جبهه و جنگ را درک نکرده‌اند و با توجه به فضای جدید جامعه و سلیقه نسل جوان باید بتوانیم ارزش‌های دفاع مقدس را برای آن‌ها تشریح و تبیین کنیم.
وی گفت: با توجه به آشوب‌های مختلف در منطقه خاورمیانه باید گفت که آرامش و امنیتی که امروز در ایران وجود دارد مرهون تلاش و فداکاری همه بسیجیان و رزمندگان، ایثارگری آزادگان، صبر و اقامت خانواده‌های شهدا و ثمره خون هزاران شهید است که به‌پای نهال نوپای انقلاب اسلامی ریخته شده است.
مقیمی افزود: دوران دفاع مقدس یکی از ماندگارترین جنگ‌هایی است که در طول تاریخ دنیا به ثبت رسیده است و حتی یک وجب از خاک ما نیز از دست نرفته است. ما با دست‌خالی در برابر دنیا ایستادیم و پیروز شدیم. باید نسل جدید را با این واقعیت آشنا کرد.
عالی‌ترین مقام اجرایی شهرستان اردکان تصریح کرد: یکی از وظایف و رسالت‌های اصلی ما این است که از برنامه‌های کلیشه‌ای پرهیز کنیم و با ادبیات جدید و سازگار با نسل جوان بتوانیم این واقعیت‌ها را برای آن‌ها تشریح کنیم. دفاع مقدس می‌تواند تمام نیازهای نسل جدید را در زمینه‌های مختلف پوشش دهد.
وی گفت: در دوران دفاع مقدس یک نمایش باشکوه، مقتدرانه و باارزش اتفاق افتاد که هنوز ما از برکات آن استفاده می‌کنیم. این دوران موجب شد که در طوفان‌های سختی که برای نظام و انقلاب اسلامی پیش آمد آب‌دیده شویم و امروز هم با الهام گرفتن از آموزه‌های دفاع مقدس و با وحدت و انسجام ملی می‌توانیم از وضعیت موجود نیز عبور کنیم.
مقیمی افزود: پرداختن به اصل ارزش‌های دفاع مقدس و پرهیز از مسائل حاشیه‌ای می‌تواند آن را زنده نگه دارد. در این دوران همه اقشار و گروه‌های مختلف با گرایش‌های متفاوت حضور داشتند زیرا موضوع دفاع از کشور، نظام و انقلاب اسلامی مطرح بود.
فرماندار اردکان در پایان بر انجام برنامه‌های خلاقانه، نوآورانه و ابتکاری در این هفته تأکید کرد و گفت: همه ادارات نیز مکلف هستند که برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر و بهتر برنامه‌های هفته دفاع مقدس همکاری لازم را انجام دهند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار