مدیرکل طرح‌های اقتصادی کمیته امداد کشور در سفر به زاهدان اعلام کرد:

ایجاد ۱۵۲ هزار فرصت شغلی جدید در سال گذشته

مدیرکل طرح‌های اقتصادی کمیته امداد کشور گفت: در سال گذشته ۱۳۶ هزار فرصت و طرح اشتغال ایجاد شده که منجر به ایجاد ۱۵۲ هزار فرصت شغلی جدید در استان ها شده است.
کد خبر: ۹۰۵۶۳۵۳
|
۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۲

به گزارش خبرنگار بسیج  از زاهدان به نقل از روابط کمیته امداد امام خمینی استان سیستان و بلوچستان،  علی اکبر خادمی، مدیرکل طرح‌های اقتصادی کمیته امداد کشور گفت: در سال گذشته ۱۳۶ هزار فرصت و طرح اشتغال ایجاد شده که منجر به ایجاد ۱۵۲ هزار فرصت شغلی جدید در استان ها شده است.

وی افزود: در طول سال های اخیر با اجرای این طرح ها ۶۲۵ هزار خانوار از مددجویان تحت حمایت خودکفا شدن و از چرخه حمایتی این نهاد خارج شدند.

 علی اکبر خادمی تصریح کرد: کمیته امداد به عنوان دستگاه برتر در زمینه ایجاد اشتغال در استان ها به لحاظ کیفیت، کمیت و پایداری طرح ها انتخاب شده است که این امر حاصل استعداد سنجی و هدایت شغلی مددجویان، نظارت سه تا پنج سال از طرح و حداقل بودن معوقات بانکی است.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته ۱۳۶ هزار فرصت و طرح اشتغال ایجاد شده که منجر به ایجاد ۱۵۲ هزار فرصت شغلی جدید در استان ها شده است، تصریح کرد: در طول سال های اخیر با اجرای این طرح ها ۶۲۵ هزار خانوار از مددجویان تحت حمایت خودکفا شدن و از چرخه حمایتی این نهاد خارج شدند.

مدیرکل طرح های اقتصادی و خودکفایی کمیته امداد کشور با اشاره به ارائه بسته های تشویقی به کارفرمایان برای جذب مددجویان این نهاد،ادامه داد: تربیت افراد مورد نیاز صاحبان مشاغل و بازار کار به عنوان یکی از مهم ترین اقدامات این حوزه همواره مورد عنایت بوده و در صورتی که فرد فاقد توانایی لازم برای اداره یک کسب و کار مستقل باشد مددجوی دیگری جایگزین خواهد شد.

خادمی با بین اینکه پرداخت حق بیمه سهم کارفرما به مدت دو سال و پرداخت تسهیلات قرض الحسنه و هزینه‌های آموزشی مددجو توسط کمیته امداد از جمله موارد بسته تشویقی این نهاد است، اعلام کرد: این نهاد به کارفرمایانی که مددجویان این نهاد را استخدام کنند به ازای هر نفر ۲۰ میلیون تومان از محل منابع بانکی و برای پنج نفر ۱۰۰ میلیون تومان وام اشتغال چهار درصد پرداخت می‌کند.

وی یادآور شد: وام های کارفرمایان ویژه مددجویان مناطق روستایی به ازای هر نفر ۵۰ میلیون تومان برای جذب افراد تحت حمایت منوط بر اینکه اطمینان حاصل شود که کارفرما ظرفیت و طرح توجیهی مناسبی رابرای آنها فراهم کرده تا در مسیر واقعی اشتغال قرار گیرند اختصاص می یابد.

مدیرکل طرح های اقتصادی و خودکفایی کمیته امداد گفت: در سال های اخیر براساس اعتبارات پیش بینی شده تحول نسبی در بحث کمیت طرح های اشتغال اتفاق افتاد اما امسال برنامه‌های تحولی جدید برای اشتغال مددجویان پایه گذاری شده که شامل استفاده از مجموعه های تسهیل کننده خارج از امداد و اجرای طرح های اشتغال با حجم بیشتری است.

خادمی با اشاره به بهره گیری از الگوهای نوین (فن آوری SPV) افزود: طراحی الگوهای نوین اشتغال در زمینه طراحی کسب و کار برای ورود دانش آموختگان دانشگاهی به بازار کار و آشنا شدن آنها با جنبه های کاربردی و عملی و کسب تجارب لازم و نیز آشنا شدن بازار کار با توانمندی و قابلیت های این افراد یکی از مهم ترین اهداف کمیته امداد در اجرای این برنامه است.


ارسال نظرات
آخرین اخبار