خبرهای داغ:
شهید عبدالمجید بقایی آیا می‌شود انسان به این درجاتی كه خداوند در قرآن فرموده است، برسد كه: «یا اَیتهاالنَّفس المُطمَئنَّه ارِجِعی الی ربِّكِ راضیَهً مرضیهً فَادخُلی فی عِبادی وَادخُلی جَنَّتی» و آیا خدا توفیق این امر مهم را به انسان می‌دهد كه به آن مرحله عالی نایل شود؟
کد خبر: ۹۰۵۶۳۵۲
|
۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان، شهید عبدالمجید بقایی، در بهمن‌ماه سال ۱۳۳۷ هجری خورشیدی در خانواده‌ای معتقد و مذهبی در شهر بهبهان چشم به جهان گشود.

این شهید والامقام پس از عملیات رمضان به سمت معاونت شهید باقری در فرماندهی قرارگاه كربلا منصوب شد. بعد از عملیات محرم بود كه شهید بقایی پس از آنكه شهید باقری جانشین یگان نیروی زمینی سپاه شد، مسوولیت قوای یكم كربلا را به عهده گرفت.

روایت شده است؛ شهید عبدالمجید بقایی در طی مسیر مشغول تلاوت قرآن و حفظ سوره والفجر بود. او به كمك یكی از دوستانش این سوره شریفه را از حفظ می‌خواند. پس از رسیدن به مقصد، همگی از ماشین پیاده شده و به طرف سنگر دیده‌بانی حركت کردند. ایشان در بین راه به برادران همراه می‌گوید: آیا می‌شود انسان به این درجاتی كه خداوند در قرآن فرموده است، برسد كه: «یا اَیتهاالنَّفس المُطمَئنَّه ارِجِعی الی ربِّكِ راضیَهً مرضیهً فَادخُلی فی عِبادی وَادخُلی جَنَّتی» و آیا خدا توفیق این امر مهم را به انسان می‌دهد كه به آن مرحله عالی نایل شود؟

هنوز كلام مجید به انتها نرسیده بود كه خمپاره دشمن به نزدیكی آنان اصابت كرد و او جواب سوال خود را با فوران خون مطهر و قطع پاهایش دریافت نمود و بدین سان عاشقانه و خالصانه به سوی پروردگار خویش پرواز كرد و به درجه قرب و رضوان الهی دست یافت.

شهید عبدالمجید بقایی در هنگام شهادت ۲۲ سال داشت.

ارسال نظرات
پر بیننده ها