دفاع مقدس گواه دفاع مردم از آرمان‌های انقلاب اسلامی

«کامیل کریمیان» گفت: مردم ایران در دفاع از کیان اسلامی از همه چیز خود گذشتند و ذره‌ای از دفاع از کشور خود کوتاه نیامدند.
کد خبر: ۹۰۵۶۳۲۶
|
۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، «کامیل کریمیان» سرپرست فرمانداری شهرستان «سقز» در نشست هماهنگی برگزاری برنامه‌های گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس در این شهرستان، اظهار داشت: مهم‌ترین دستاورد دفاع مقدس، خودباوری نسلی بود که رژیم ۲۵۰۰ ساله را سرنگون کرد و متلاشی ساخت و در پی آن، جان‌برکف از انقلاب اسلامی دفاع کرد و سرسختانه با دشمنان قسم خورده اسلام، استقلال و پیشرفت ایران به مبارزه برخاست.

وی افزود: قدرتمند شدن ایران اسلامی در منطقه و عزتمند شدن مردم ایران در چشم مردم جهان و الگو شدن ایران برای همه ملت‌ها و دولت‌ها در ایستادگی و مقاومت در برابر زیاده‌خواهی استکبار جهانی، از دیگر دستاورد‌های دفاع مقدس بود.

سرپرست فرمانداری شهرستان سقز گفت: مردم ایران در دفاع از کیان اسلامی از همه چیز خود گذشتند و ذره‌ای از دفاع از کشور خود کوتاه نیامدند.

کریمیان اظهار داشت: ایجاد سرمایه عظیم انسانی، رشد و پرورش جوانان غیرتمند و رویش نیرو‌های انقلابی که با خلوص نیت از کیان ایران اسلامی دفاع کردند و تربیت نسلی که امروز مدیریت کشور را به دست گرفته‌اند، از دیگر دستاورد‌های دفاع مقدس بود.

وی با بیان این‌که آن‌چه برای نسل باقی مانده از دفاع مقدس و مدافع ارزش‌های انقلاب اسلامی در طی جنگ تحمیلی و برای نسل بعد از جنگ و نسل حاضر دارای اهمیت بسیار است، شناخت دقیق ابعاد دفاع مقدس و ارزش‌های نشأت گرفته از آن و همچنین استمرار و حفظ این دستاورد‌ها و ارزش‌هاست.

کریمیان با عنوان این‌که توسعه، بازآفرینی و قبض و بسط تعدادی از مفاهیم از جمله شهادت از دیگر دستاورد‌های دفاع مقدس بود، تصریح کرد: امروز به عنوان نمونه اردو‌های راهیان نور، امکان خوبی برای انتقال مفاهیم دفاع مقدس است.

وی با مرور تاریخ دفاع مقدس عنوان کرد: فتح خرمشهر، نقطه عطفی در تاریخ ایران اسلامی و دفاع مقدس بود که با بررسی تحولات قبل و بعد از آن، تاریخ جنگ عوض شد و مدیریت جنگ به دست رزمندگان کشورمان افتاد.

در ادامه این نشست، «امیر احمدی» جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی «سقز» نیز اظهار داشت: برگزاری یادواره شهدای محله، دیدار با خانواده‌های شهدا و ایثارگران، رژه نیرو‌های مسلح، سخنرانی فرماندهان نظامی و انتظامی پیش از خطبه‌های نماز جمعه، همایش پیاده‌روی خانوادگی، برگزاری نمایشگاه تجهیزات جنگی، اعزام پزشکان به مناطق محروم، به صدا درآوردن زنگ ایثار و مقاومت در مدارس و ویزیت رایگان بیماران، از جمله برنامه‌های گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس در این شهرستان خواهد بود.

انتهای پیام/۷۷۲۷
ارسال نظرات